نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، رامین نسیمی دوست ضمن قدردانی از همه افرادی که در بهره‌برداری از این آزمایشگاه نقش داشتند، افزود: تا قبل از افتتاح این واحد، نمونه‌های قارچی به مراکز درمانی خارج از استان و بخش خصوصی ارسال می‌شدند که از این‌ پس همه نمونه‌ها در همین استان با تعرفه دولتی بررسی و با سرعت، دقت و کیفیت مناسب در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: این آزمایشگاه با اعلام نیاز و پیگیری‌های مستمر گروه پوست و امور آزمایشگاه‌ها و تأکید وزارت بهداشت نسبت به اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی تأسیس و راه‌اندازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی باهدف برطرف‌کردن نیازهای تشخیصی و درمانی بیماری‌های قارچی و جلوگیری از ارجاع بیماران به استان‌های هم‌جوار شروع به فعالیت کرد.

سولماز بصیری مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی نیز بیان کرد: در این واحد آزمایشگاهی تمامی تست‌های تشخیصی شامل آزمایش مستقیم و کشت نمونه‌های قارچی انجام می‌شود.

وی ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه در پیگیری تصویب اولین آزمایشگاه تک تخصصی قارچ‌شناسی اظهار کرد: تلاش ما این است که با تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود گره‌گشای مشکلات درمانی مراجعین و هم استانی‌ها باشیم.

خروج از نسخه موبایل