به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید بر اساس تجزیه و تحلیل بازار فروش خودرو در جهان نشان می دهد میانگین فروش خودرو طی سال گذشته در سراسر جهان با افزایشی حدود ۱۱ درصد مواجه بوده و سازندگان آلمانی حتی به رشد ۲۸ درصدی دست یافتند.
شرکت مشاوره ارنست اند یانگ در مطالعه ای اعلام کرد: در سه ماهه سال ۲۰۲۲، شرکت های خودروسازی بینالمللی سود عملیاتی خود را ۲۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.بر اساس این مطالعه، مجموع درآمدها و سود ۱۶ خودروساز بزرگی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند به بالاترین سطح ثبت شده خود در سه ماهه سوم امسال رسیدند.
کنستانتین گال، مدیر ارشد منطقه اروپای غربی این شرکت، در بیانیه ای گفت: با وجود شرایط اقتصادی و وضعیت ژئوپلیتیکی بسیار دشوار، سه ماهه سوم امسال یک فصل رویایی برای صنعت خودرو بود.
بر این اساس از نظر درآمد، بزرگ ترین خودروساز آلمانی فولکس واگن با ۷۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو و تویوتا ژاپن با ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو فروش در صدر این رتبه بندی فروش قرار دارند. البته فولکس واگن همراه با مرسدس بنز بالاترین سود را در بین تمام شرکت های مورد تجزیه و تحلیل به دست آورد.
کنستانتین گال در ادامه توضیحاتش گفت: تقاضای زیاد، به ویژه برای وسایل نقلیه لوکس و قیمتهای بالا همچنان درآمد و سود بالایی را برای صنعت خودرو فراهم می کند. در این شرایط عرضه قطعات نیمه هادی به آرامی در حال بهبود است، بنابراین تولید خودروهای سواری دوباره با افزایش مواجه شده است.
به گزارش سیناپرس، این مطالعه همچنین نشان داد که فروش خودرو در چین، بزرگترین بازار فروش جهان بوده و بیشترین رشد را در این صنعت تجربه کرده است.بر اساس این نظرسنجی، در ایالات متحده، افزایش جزئی یک درصدی مشاهده شد، در حالی که فروش در اروپای غربی ۳ درصد کاهش یافت.
مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: english.news.cn
No tags for this post.