رژیم مدیترانه ای سبز باعث کاهش چشمگیر بافت چربی احشایی می شود


رژیم مدیترانه ای سبز (MED) به طور قابل توجهی بافت چربی احشایی را کاهش می دهد، نوعی چربی در اطراف اندام های داخلی که بسیار خطرناک تر از بافت چربی اضافی دور کمر وجود دارد.
به گزارش سیناپرس همدان، در یک کارآزمایی مداخله ای بالینی در مقیاس بزرگ – DIRECT PLUS، رژیم مدیترانه ای سبز در مقابل رژیم مدیترانه ای و رژیم غذایی سالم قرار گرفت.
تجزیه و تحلیل بعدی نشان داد، رژیم سبز مدیترانه ای چربی احشایی را تا 14 درصد، رژیم غذایی مدیترانه ای چربی را تا 7 درصد و رژیم غذایی سالم، تا 4.5 درصد کاهش می دهد. این مطالعه در BMC Medicine منتشر شد.
کاهش چربی احشایی هدف واقعی کاهش وزن در نظر گرفته می شود زیرا شاخص مهم تری نسبت به وزن یک فرد یا دور کمر وی است. چربی احشایی در طول زمان بین اندام‌ها تجمع می‌یابد و هورمون‌ها و سموم مرتبط با بیماری قلبی، دیابت، زوال عقل و مرگ زودرس تولید می‌کند.
تیم تحقیقاتی آزمایشی DIRECT-PLUS اولین کسی بود که مفهوم رژیم سبز مدیترانه ای را معرفی کرد.
این رژیم غذایی اصلاح شده مدیترانه ای بیشتر از رژیم غذایی سالم مدیترانه ای با پلی فنول های غذایی غنی شده و گوشت قرمزفرآوری شده کمتری دارد.
علاوه بر مصرف روزانه گردو (28 گرم)، شرکت کنندگان 3-4 فنجان چای سبز در روز و 100 گرم (مکعب های یخ زده) شیک سبز اردک در روز مصرف کردند.
گیاه اردک سبز آبزی سرشار از پروتئین زیستی، آهن، B12، ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها و مصرف گوشت جایگزین است.
این تیم در مطالعات قبلی نشان داده اند؛ رژیم سبز مدیترانه ای دارای اثرات مفید مختلفی از میکروبیوم تا بیماری های دژنراتیو مرتبط با افزایش سن است. دویست و نود و چهار شرکت کننده در این آزمایش طولانی 18 ماهه شرکت کردند.
دکتر هیلا زلیچا خاطرنشان می کند: کاهش 14 درصدی چربی احشایی یک دستاورد چشمگیر برای ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی شما است. کاهش وزن تنها در صورتی یک هدف مهم است که با نتایج چشمگیر در کاهش بافت چربی همراه باشد.
منبع: news-medical.net
مترجم: سید سپهر ارومیهء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا