آزمایش نسل جدید چاپگرهای سه بعدی در فضا

به گزارش سیناپرس، چاپگرهای سه بعدی یکی از مهمترین فناوری های مورد نیاز در ماموریت های فضایی است که فضانوردان را قادر به ساخت تجهیزات مورد نیازشان کرده و دیگر نیازی به ارسال آن از زمین نیست. به تازگی نسل جدید این چاپگرها به فضا فرستاده شد.

دیمیتری پتلین، فضانورد آژانس فضایی روسیه و خبرنگار ویژه مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی گزارش داد، همکارش سرگئی پروکوپیف، روز دوشنبه در ایستگاه فضایی بین ‌المللی یک پرینت آزمایشی با استفاده از یک چاپگر سه بعدی جدید انجام داده است.

بر این اساس اعلام شد، پروکوپیف یک قطعه مکانیکی را با استفاده از یک رشته (سیم چاپگر) که توسط فضاپیمای باربری Progress MS-21 در ماه اکتبر تحویل داده شده بود، آزمایش کرد.به گزارش سیناپرس،اما مدل قطعه مکانیکی فوق توسط متخصصانی از زمین ارسال شده است.

بر اساس اعلام آژانس فضایی روسیه، فضاپیمای ترابری Progress MS-20 یک چاپگر سه بعدی را برای آزمایش در ماه ژوئن به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده بود. این چاپگر نسل جدید تا مدتی اماده بهره برداری نبوده و اولگ آرتمیف کیهان نورد اهل روسیه اولین کسی بود که این ماشین را در شرایط گرانش صفر آزمایش کرد.

به گزارش سیناپرس، هدف از این آزمایش، توسعه فناوری ‌های افزودنی برای ساخت انواع محصولات از مواد پلیمری در فضا است. در آینده، چنین دانشی به خدمه در پست‌ های مداری نزدیک به زمین امکان می‌دهد تا قطعات و ابزارهای لازم را بدون انتظار برای تحویل، در محل تولید کنند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا