نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختلاف جدی توئیتر و اپل در زمینه آزادی بیان

به گزارش سیناپرس، از زمانی که ایلان ماسک اقدام به خرید شبکه اجتماعی توئیتر کرده است، این پلتفرم با حاشیه هایی متعدد همراه شده و در جدیدترین تحولات این حوزه اختلافاتی جدی بین اپل و ماسک در زمینه آزادی بیان ایجاد شده که منجر به تهدید به حذف توئیتر از اپ استور شده است.

هنوز مدت زیادی از ورود ایلان ماسک با یک سینک روشویی در دست به دفتر شرکت توئیتر پس از خرید این شرکت توسط وی نگذشته است که هر روز شاهد حاشیه هایی جدی در این پلتفرم محبوب هستیم. اینک پس از نوسان قیمت سهام این شرکت و جنگ مستقیم و اعتصاب کارمندان توئیتر در پی اخراج تعداد زیادی از مدیران و کارمندان این مجموعه توسط ماسک، توئیتر وارد دعوایی جدی با اپل شده است.

ایلان ماسک، مالک توییتر روز دوشنبه در توییتی نوشت: توییتر در حال آماده شدن برای انتشار اسنادی است که اظهارات مربوط به ایجاد محدودیت آزادی بیان در اینترنت را ثابت کند.به گزارش سیناپرس، وی در نوشته خود تاکید کرد: فایل های توییتر در مورد سرکوب آزادی بیان به زودی در خود توییتر منتشر می شود. مردم شایسته دانستن آنچه واقعاً اتفاق افتاده است. هستند.

 ماسک همچنین در پاسخ به کاربر دیگری اظهار داشت که انقلاب علیه سانسور آنلاین موجود در ایالات متحده در راه است.

به گزارش سیناپرس، این کارآفرین و میلیاردر جنجالی گفته بود که اپل تهدید کرده است که برنامه توییتر را از AppStore حذف خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: اپل تقریباً خرید تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است و نمی ‌داند که آیا اپل با آزادی بیان مشکل دارد یا خیر. ماسک همچنین در یک نظرسنجی از کاربران پرسید که آیا اپل باید همه موارد سانسور علیه کاربران خود را منتشر کند یا خیر.

به گزارش سیناپرس، این جنجال های جدید در حالی است که چند روز پیش ماسک گفت که توییتر حساب ‌های مسدود شده قبلی را در صورتی که به نقض قانون یا ارسال هرزنامه متصل نباشند، بازیابی خواهد کرد. پیش از این، این پلتفرم اجتماعی اکانت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را رفع انسداد کرده بود. حساب کاربری او پس از رای مثبت اکثر کاربران در نظرسنجی ارسال شده توسط ماسک، مجددا فعال شد.

مترجم: جاوید خیرخواه

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل