نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش شدید قیمت نفت در جهان

به گزارش سیناپرس، علی رغم تلاش کشورهای تولید کننده نفت و اوپک، روند جهانی قیمت این محصول رو به کاهش بوده و بر اساس آمارهای رسمی، قیمت نفت برنت در ICE برای اولین بار از ابتدای سال جاری میلادی به زیر زیر ۸۲ دلار رسید.

گزارش های رسمی منتشر شده در صبح امروز دوشنبه نشان دهنده روند نزولی  قیمت نفت برنت بوده و ارزش جهانی این محصول به 81.41 دلار در هر بشکه کاهش یافت. بر اساس داده های معاملاتی، قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژانویه ۲۰۲۳ در ICE لندن برای اولین بار از ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۲ به زیر ۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

این کاهش به حدی بود که در ساعات گذشته بازار نفت شاهد سقوط قیمت نفت برنت تا 81.25 دلار در هر بشکه بوده و معامله های آتی بر اساس این قیمت تنظیم شد. در این شرایط قیمت قرارداد های آتی نفت خام WTI برای تحویل ژانویه ۲۰۲۳ با 3.00 درصد کاهش به 73.9 دلار در هر بشکه رسید.

هنوز واکنش اوپک و سایر کشورهای اصلی تولید کننده نفت به این روند مشخص نبوده و باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا کشورهای تولید کننده می توانند با اهرم هایی همچون کاهش میزان تولید، قیمت ها را مدیریت کرده یا همچنان با این روند نزولی در ماه های آتی مواجه خواهیم بود.

به گزارش سیناپرس، لازم به ذکر است که این روند نزولی در شرایط شروع زمستان و موقعیتی رخ داده است که پیش بینی می شد قیمت نفت به دلیل مشکلات سیاسی بین روسیه و غرب، جنگ اوکراین و پیش رو بودن زمستان به زیر صد دلار سقوط نکند.

مترجم: مریم عالمی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل