نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خطر تشنج بعد از کرونا، بیشتر از آنفولانزا

سینا

احتمال ابتلا به تشنج یا صرع در افرادی که به کووید۱۹ مبتلا هستند در شش ماه آینده نسبت به افرادی که عفونت آنفولانزا دارند بیشتر است. علاوه بر این، افزایش خطر در کودکان بیشتر از بزرگسالان بود. همچنین در افرادی که به دلیل عفونت COVID-19 نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشتند، بیشتر قابل توجه بود.

به گزارش سینا پرس فارس، در حالی که خطر کلی ابتلا به تشنج یا صرع کم بود، کمتر از 1٪ از همه افراد مبتلا به COVID-19، با توجه به تعداد زیادی از افرادی که به COVID-19 آلوده شده اند، این می تواند منجر به افزایش تعداد افراد شود. علاوه بر این، افزایش خطر تشنج و صرع در کودکان دلیل دیگری را به ما می دهد تا از عفونت کووید-19 در کودکان جلوگیری کنیم.

محققان یک شبکه سوابق سلامت برای افراد مبتلا به عفونت COVID-19 را برای این مطالعه بررسی کردند. این بیماران با افرادی که در همان دوره زمانی به آنفولانزا مبتلا شده بودند و از نظر سن، جنس و عوامل دیگر مانند سایر شرایط پزشکی مشابه بودند، همسان شدند. هیچ یک از شرکت کنندگان قبلاً مبتلا به صرع یا تشنج های مکرر تشخیص داده نشده بودند. محققان سپس سوابق را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند که آیا افراد در شش ماه بعد دچار صرع یا تشنج شده اند یا خیر.

احتمال ابتلا به صرع یا تشنج در افرادی که کووید19 داشتند در طول شش ماه آینده 55 درصد بیشتر از افرادی بود که آنفولانزا داشتند. میزان موارد جدید صرع یا تشنج در افراد مبتلا به کووید19 0.94 درصد بود، در حالی که در افراد مبتلا به آنفولانزا 0.60 درصد بود.

سن گفت: مردم باید این نتایج را با احتیاط تفسیر کنند زیرا خطر کلی پایین است. با این حال، ما توصیه می‌کنیم که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای به افرادی داشته باشند که ممکن است ویژگی‌های ظریف‌تری از تشنج داشته باشند، مانند تشنج‌های آگاه کانونی، که در آن افراد هوشیار هستند و از آنچه در حال وقوع است، به‌ویژه در سه ماه پس از تشنج آگاه هستند. عفونت کووید-19 با شدت کمتر.

یکی از محدودیت‌های این مطالعه این بود که محققان قادر به شناسایی انواع ویروس‌های خاص افراد مبتلا به ویروس نبودند که می‌توانست بر نتایج تأثیر بگذارد.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل