نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برپایی کارگاه آموزشی و کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی به میزبانی ایران

دکتر 'ناصر حاجی زاده ذاکر' روز یکشنبه در حاشیه افتتاح اولین نشست شورای حکام مرکز منطقه ­ای اقیانوس شناسی غرب آسیا به ایرنا گفت: مرکز آموزشی پژوهشی منطقه ای غرب آسیا که زیر نظر یونسکو طی موافقت نامه ای بین وزارت علوم و یونسکو به تصویب رسیده و ایجاد شده است، زیر نظر یک شورای حکام فعالیت می کند.
وی افزود: اولین نشست شورای حکام مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی غرب آسیا امروز و فردا، 27 و 28 تیرماه برگزار می شود تا برنامه های این مرکز را برای دو سال، پنج سال و 10 سال آینده مورد بررسی و تایید قرار دهد و سپس بر حسن اجرای این فعالیت های این مرکز نظارت خواهد داشت.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی غرب آسیا با مرکزیت ایران در زمینه های مختلف برگزاری کارگاه های آموزشی، کنفرانس های علمی و تحقیقاتی و انجام پروژه های مشترک و ارائه خدمات مشورتی به کشورهای منطقه فعالیت می کند.
حاجی زاده به حضور نمایندگانی از کشورهای عضو شورای حکام از جمله عراق، ترکیه، ایران، عمان، پاکستان و نماینده اعزامی یونسکو در این نشست دو روزه اشاره کرد و گفت: مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی غرب آسیا که قرارداد ایجاد آن در سال 2015 میلادی میان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرکل یونسکو به امضا رسیده است، اهداف زیادی را در زمینه آموزش و پژوهش حوزه اقیانوس شناسی حوزه غرب آسیا دنبال می کند.
وی با بیان این که عمده ترین فعالیت های این مرکز منطقه ای در یکسال گذشته، در زمینه تامین بودجه و برنامه ریزی برای فعالیت ها و وظایف محوله بوده است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال یک کارگاه آموزشی و سال آینده میلادی یک کارگاه آموزشی و یک کنفرانس بین المللی به میزبانی ایران در این مرکز خواهیم داشت.
رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی درباره موضوع این کارگاه ها و کنفرانس بین المللی گفت: در نشست امروز و فردا، موضوع این کارگاه ها و کنفرانس بین المللی بررسی و به صورت دقیق مشخص می شود اما موضوعات مورد اولویت ما، مساله تاثیر تغییرات آب و هوایی روی محیط های اقیانوسی است.
به گزارش ایرنا، اولین نشست شورای حکام مرکز منطقه ­ای اقیانوس شناسی غرب آسیا تحت پوشش یونسکو، صبح امروز 27 تیرماه با حضور نمایندگان کشورهای عضو منطقه غرب آسیا از جمله پاکستان، عراق و عمان در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گشایش یافت.
افتتاحیه این نشست با حضور 'وحید احمدی' معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، 'سعدالله نصیری قیداری' دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و 'یوری اولیونین' نماینده یونسکو در مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل