نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز موج زمستانی کرونا در شرق آسیا

به گزارش سیناپرس،اگر شما هم جز افرادی هستید که فکر می کنید همه گیری کرونا به پایان رسیده، باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید و علی رغم کاهش آمار مبتلایان در برخی کشورهای جهان، بسیاری از کشورهای نیمکره شمالی به ویژه در شرق آسیا شاهد موج زمستانی این ویروس هستند.

آمارهای رسمی نشان دهنده شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای شرق آسیا بوده و پس از ژاپن و استرالیا، این بار کره جنوبی شاهد افزایش تصاعدی آمار بیماران کرووید ۱۹ است. بر این اساس و تنها  طی یک هفته، موارد ابتلا به کووید در کره جنوبی افزایش بسیار زیادی داشت که شرایط فوق به وضوح نشان می ‌دهد که منحنی این ویروس کشنده با شروع فصل زمستان در یک روند صعودی متوسط ​​قرار دارد.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی طی روزهای گذشته شاهد افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا است. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های این کشور در آخرین بیانیه خود فاش کرد که ۵۲ هزار و ۷۸۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شامل ۶۲ مورد مسافر وارد شده از خارج از کشور به آمار بیماران اضافه شده است.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان دلیل افزایش آمارهای بیماران را ا ناشی از سرد شدن هوا دانسته و آن را موج ویروس کووید زمستانی می نامند. پیش بینی می شودموارد ابتلا با سرعت بیشتری در حال افزایش بوده و  می توانید طی هفته های پیش رو به مراتب حاد تر شود.

گفتنی است در سال ۲۰۱۹ بود که اولین مورد مرگبار ویروس SARS-CoV-2 که عامل ایجاد بیماری کووید ۱۹ می شود، در چین شناسایی شده و  از آن زمان کارشناسان هشدار داده ‌اند که این ویروس سریع ‌تر از هر ویروس دیگر موجود در محیط، جهش می‌یابد. متاسفانه باید به اطلاع شما برسانیم که رویای جهان بدون کرونا هیچگاه تحقق نیافته و مطالعات متعددی این نکته را تایید می‌کند که ویروس کرونا هرگز از جهان پاک نخواهد شد. به همین دلیل ما باید کم کم یاد بگیریم که چگونه با این ویروس همزیستی داشته باشیم.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل