نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه‌اندازی مدرسه تابستانی ریاضیات ویژه دانشجویان کارشناسی در زنجان

حسین فضلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین مدرسه تابستانی ریاضیات ویژه دانشجویان کارشناسی برگزیده مسابقات ریاضی دانشجویی انجمن ریاضی ایران و سایر دانشجویان علاقه‌مند از تاریخ ۷ تا ۱۸ شهریور امسال در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌ پایه زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات ریاضی دانشجویی کشور بیش از ۴۰ سال است که توسط انجمن ریاضی ایران به صورت سالانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر دانشگاه یک تیم پنج نفری از دانشجویان زبده دوره کارشناسی خود را به این مسابقات اعزام می‌کند و دانشجویان در چهار روز به رقابت علمی پرداخته و در نهایت به حدود ۳۰ نفر اول مدال‌های طلا و نقره و برنز تعلق می‌گیرد.

فضلی تاکید کرد: بررسی نتایج سال‌های گذشته نشان می‌دهد نفرات برتر این مسابقات در دوره‌های تحصیلات تکمیلی موفق بوده و توانسته‌اند به مراتب خوبی دست پیدا کنند و با توجه به اینکه در طول برگزاری مسابقه فرصتی فراهم نمی‌شود تا برنامه‌های علمی برای دانشجویان شرکت‌کننده ارائه شود هدف از برگزاری مدرسه تابستانی فراهم آوردن یک محیط علمی غیررقابتی برای دانشجویان برگزیده این مسابقات و سایر دانشجویان علاقه‌مند است تا با مطالب پژوهشی روز ریاضیات آشنا شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مدرسه ریاضیات امسال، گفت: در مدرسه امسال دو درس فشرده در توپولوژی و احتمالات به صورت کارگاهی به همراه چند سخنرانی ارائه خواهد شد.

فضلی در ادامه با اشاره به برگزاری مدارس تخصصی فیزیک و شیمی برای دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: اولین مدرسه تابستانی ریاضی نیز در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در روزهای 23 و 24 تیرماه امسال برگزار ‌شد.

این مسؤول گفت: این مدرسه تابستانی علاوه بر فعالیت‌های علمی دانش‌آموزی در زمینه ریاضی به معرفی دانشکده‌های مختلف دانشگاه تحصیلات تکمیلی برای دانش‌آموزان پرداخت و نزدیک به 120 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان استان زنجان و تهران حضور داشتند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل