نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتباطی بین تعادل، ترکیب بدن و آمادگی جسمانی در فوتبالیست های جوان

یک تیم بین المللی از محققان دانشگاه مادیرا و دانشگاه لیسبون (پرتغال) مطالعه ای را در آزمایشگاه آموزشی ماریتیمو، اولین باشگاه کریستیانو رونالدو، برای بهبود عملکرد فوتبالیست های جوان انجام دادند.
به گزارش سیناپرس شعبه همدان، این پروژه بر روی جوانان 13 تا 16 ساله متمرکز است و رابطه ای بین تعادل، ترکیب بدن و آمادگی جسمانی پیدا می کند.
محققان رابطه قوی بین توانایی تعادل ورزشکاران جوان و درصد چربی بدن پیدا کردند؛ هر چه این درصد بیشتر باشد، عملکرد ورزشکاران در انجام وظایف متعادل بدتر است. از سوی دیگر، تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری ورزشکاران به عملکرد تعادلی برتر کمک می کند.
بنابراین، تیم تحقیقاتی توصیه می کند که تمرینات تعادلی در فوتبال، به ویژه برای ورزشکاران جوان، باید همراه با سایر تمرینات ترویج شود. Cíntia França می‌افزاید: نمایندگان ورزشی باید تمرین‌های متمرکز بر توسعه آمادگی جسمانی و قدرت را در فرآیند تمرین در نظر بگیرند. علاوه بر این، نظارت بر ترکیب بدن، به‌ویژه درصد چربی بدن، برای جلوگیری از تأثیر منفی آن بر عملکرد فیزیکی ضروری است.
برای درک تأثیرات روش پیشنهادی، تیم قبلاً برنامه‌های پیگیری را ترسیم کرده است. این محقق نتیجه گیری می کند: هدف پیگیری طولی این بازیکنان جوان فوتبال، مطالعه پیشرفت آنها در ترکیب بدن و آمادگی جسمانی برای درک اثرات تمرین طولانی مدت است.
این تحقیق در محدوده پروژه آزمایشگاه آموزشی ماریتیمو، که هدف آن توسعه یک مرکز آموزشی با عملکرد بالا برای باشگاه فوتبال ماریتیمو دا مادیرا است، انجام شد. علاوه بر مؤسسات پرتغالی، این مطالعه شامل همکاری محققان مؤسسات تحقیقاتی در برزیل، سوئیس و لهستان نیز بود.
منبع: news-medical.net
مترجم: کیانوش کرمی

خروج از نسخه موبایل