نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گربه ها صدای انسان ها را تشخیص می دهند

به گزارش سیناپرس،یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد، گربه ها به خوبی صدای انسان را تشخیص داده و بعد از مدتی، نوعی زبان خاص بین این حیوان و صاحبش شکل می گیرد.

گربه یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان محسوب می شود. تعیین دقیق زمانی که گربه ها برای اولین بار اهلی شدند دشوار است، زیرا احتمالاً این واقعه در زمان های مختلفی در سراسر جهان رخ داده است. قدیمی ترین شواهد باستان شناسی نشان می دهد قدیمی ترین ارتباط بین انسان و گربه ها در قبرس بوده است.  محققانطی این مطالعه  دریافتند یک گربه در حدود ۹۵۰۰ سال پیش به طور عمدی در کنار انسان دفن شده است.

شارلوت د موزون محقق دانشگاه نانتر پاریس در مطالعات جدید خود به بررسی روش های ارتباطی گربه و انسان پرداخته و دریافت ارتباط ویژه ‌ای بین هر گربه صاحبش ایجاد می ‌شود. این یافته‌ ها نشان می ‌دهد که به مرور زمان زبان خاصی بین گربه‌ ها و انسان ایجاد می‌ شود.

به طور طبیعی بیشتر افراد شاهد هستند که سگ ها نسبت به صدای انسان واکنش نشان داده و سریعا به سمت صاحبشان می دوند اما مطالعات جدید نشان می دهد گربه ها  به روشی خاص خود به صدای انسان اهمیت ویژه ای می دهند.

این تحقیقات جدید به صاحبان گربه ها اطمینان می دهد:آنها برای این جانور مرموز بسیار مهم و خاص هستند. محققان پدیده ای را بررسی کردند که بسیاری از صاحبان با شرمندگی به آن اعتراف می کنند. صاحبان اغلب از صدای ویژه ای مانند صحبت کردن بچه گانه با حیوانات خانگی خود استفاده می کنند.

به گزارش سیناپرس، د موزون در این رابطه توضیح داد: حتی با دانستن این که گربه‌ ها نوزاد انسان نیستند، ما همچنان می ‌توانیم با آنها به گونه ‌ای صحبت کنیم که پیوند ما را تقویت کند.

این مطالعه واکنش یک گربه خانگی به صاحبش در مقابل یک غریبه را بررسی کرد. آنها همچنین از صاحبان گربه ها خواستند چهار عبارت جذاب آیا می خواهی بازی کنی؟ و آیا نیاز به محبت داری؟ بعدا می بینمت و حالت چطور است؟ را به حیوانات خود بگویند.

سپس از مالکان خواسته شد تا همان عباراتی را که گویی برای یک انسان بالغ بیان می کردند، بگویند. نتایج این تطبیق نشان داد گربه ها به صدا و لحن خاص صاحب خود توجه ویزه ای کرده و دقیقا درک می کنند چه زمانی با ان ها حرف می زنیم.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: grunge

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل