چه افرادی مستعد ابتلا به عفونت پاروویروس هستند؟

افرادی که به گروه خونی Rh(D) تعلق دارند، در معرض خطر ابتلا به عفونت پاروویروس هستند.
به گزارش خبرگزاری سیناپرس؛ بر اساس مطالعه ای که توسط محققان موسسه Karolinska در سوئد با همکاری Octapharma در مجله بیماری های عفونی منتشر شده است، خطر ابتلا به پاروویروس در افرادی که دارای گروه خونی Rh(D) هستند، افزایش می یابد.
بیماری پنجم یک بیماری ویروسی است که توسط پاروویروس ایجاد می شود و اغلب، کودکان در سن مدرسه با علائم رایجی مانند لکه های قرمز روی گونه ها مواجه می شوند که می تواند به بازوها و پاها نیز سرایت کند، حتی بزرگسالان نیز ممکن است مبتلا شوند، اما بسیاری از آنها هیچ علامتی ندارند.
در یک مطالعه جدید، محققان اکنون می توانند نشان دهند که خطر ابتلا به این بیماری در صورتی افزایش می یابد که فرد متعلق به گروه خونی آنتی ژن Rhesus D یا Rh(D) نامیده می شود، باشد. علاوه بر گروه خونی در سیستم AB0، سیستم Rh رایج ترین است.
بیش از 160 هزار اهداکننده خون در آلمان بین سال های 2015 تا 2018 برای پاروویروس غربالگری شدند و از بین اهداکنندگان خون، 22 نفر به این ویروس آلوده شدند که همه افراد مبتلا به گروه خونی Rh(D) تعلق داشتند.
زنان بیش از حد در خطر هستند
محققان همچنین دریافتند خطر ابتلا به عفونت در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد همچنین علاوه بر این، زنان و افراد 31 تا 40 ساله در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند.
راسموس گوستافسون می‌گوید: در آن سن، معمولاً کودکان نوپا در اطراف هستند. ما از قبل می دانیم که کودکان خردسال در دوران پیش دبستانی آلوده می شوند و سپس والدین خود را آلوده می کنند. بنابراین، توزیع سن و جنسیت می‌تواند بازتابی از این واقعیت باشد که زنان به میزان بیشتری نسبت به مردان در حرفه‌های مراقبتی و مراقبت از کودکان کار می‌کنند.
این مطالعه با همکاری شرکت Octapharma انجام شد، که تعدادی از نویسندگان مشترک در آن فعال هستند.
منبع: news-medical.net
مترجم: سید سپهر ارومیهء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا