نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعزام فضاپیمای ترابری دراگون به ایستگاه فضایی

به گزارش سیناپرس،شب گذشته فضاپیمای ترابری دراگون از مرکز فضایی کندی در فلوریدا همراه با محموله ای ویژه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این فضاپیما تا ساعاتی دیگر و بعد از ظهر امروز به ایستگاه فضایی متصل می شود.

شرکت اسپیس ایکس روز شنبه فضاپیمای ترابری Cargo Dragon 2 را برای تامین تجهیزات و ملزومات ایستگاه فضایی بین‌المللی در بیست و ششمین ماموریت تجاری به فضا پرتاب کرد.

طی این عملیات، یک راکت فالکون-۹ حدود ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی و نیمه شب به وقت ایران از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا بلند شد. انتظار می رود این راکت فضایی در روز یکشنبه ۶ آذر در ساعت ۱۵ به وقت ایران به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود.

گفتنی است تاریخ اولیه پرتاب برای ۲۲ نوامبر برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل آب و هوای بد این تاریخ به تعویق افتاده و عملیات پرتاب دیروز انجام شد.

طی این ماموریت، علاوه بر Cargo Dragon SpaceX، تجهیزات توسط فضاپیمای Cygnus متعلق به Northrop Grumman به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داده می‌شود. به گزارش سیناپرس،یکی از وظایف این ماموریت، خارج کردن زباله های ایستگاه فضایی است زیرا  قرار است موشک‌ های Cygnus هنگام بازگشت به زمین، همراه با زباله‌ هایی که از ایستگاه فضایی بین‌ المللی خارج کرده اند، هنگام ورود به جو زمین به طور کامل سوخته و نابود شوند.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، هفت خدمه در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند که شامل سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین  و آنا کیکینا فضانوردان آژانس فضایی روسیه، ، نیکول مان و فرانک روبیو فضانوردان ناسا  و همچنین جاش کاسادا فضانورد آژانس فضایی چین می شود.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل