نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت اسکنر سه بعدی ارزان قیمت + فیلم

فناوری چاپ سه بعدی در دنیای امروزی ما به عنوان یک فناوری رو به رشد شناخته می شود ولی هنوز بخش های زیادی از کاربری های آن کشف نشده است. یکی از مواردی که پیش از چاپ سه بعدی در جهان فناوری ظهور کرده بود، اسکن سه بعدی بود ولی علیرغم حضوری طولانی تر، این فناوری هنوز نتوانسته است تا جایگاهی نزدیک به چاپ سه بعدی را به دست بیاورد.

این اسکنر سه بعدی با نام Matter and form روانه بازار شده است و می تواند به صورت ترکیبی و با استفاده همزمان از دوربین های اچ دی و با کیفیت و همچنین اسکنرهای رنگی دقیق، به اسکن سه بعدی اجسام دست بزند

علت اصلی چنین امری را می توان قیمت بالای اسکنرهای سه بعدی دانست که موجب شده است تا تنها گروه بسیاری محدودی توانایی خرید آنها را داشته باشند. حال به نظر می رسد که این فرایند در حال تغییر است. دانشمندان توانسته اند تا یک اسکنر سه بعدی بسیار کوچک و خوش قیمت را تولید کنند که تقریبا در محدوده بودجه ای بیشتر افراد علاقه مند قرار دارد.

این اسکنر سه بعدی با نام Matter and form روانه بازار شده است و می تواند به صورت ترکیبی و با استفاده همزمان از دوربین های اچ دی و با کیفیت و همچنین اسکنرهای رنگی دقیق، به اسکن سه بعدی اجسام دست بزند. به این ترتیب با کمک امواج لیزر می توان به عمق اجسام نیز پی برد.

از مزایای این سیستم این است که می توان به سادگی خروجی به دست آمده از آن را دستکاری کرده و پس از ویرایش مورد استفاده قرار داد. این اسکنر که در ابعاد یک جعبه کفش مربع شکل است، به تازگی به بازار عرضه شده و برچسب قیمتی 520 دلاری را بر روی خود می بیند.

منبع: futurism

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل