شارژ خودروهای برقی بدون نیاز به توقف

در حال حاضر این سیستم به گونه ای است که خودروهای نیازمند به شارژ باید بر روی نقطه مشخص شده پارک کنند تا خودرو بدون نیاز به اتصال مستقیم با پریز ، شارژ شود . سازندگان این طرح همچنین مدعی هستند که در صورت حمایت از آن ها ، امکان ایجاد این شارژرها را در خطوط مختلفی در خیابان ها دارند که خودرو ها به این وسیله می توانند همزمان و در حال حرکت ، شارژ شوند .

این شرکت در ماه آپریل سال گذشته میلادی  موفق شده بود حق انحصار این سیستم را به نام خود ثبت کند . این سیستم جدید ترکیبی از تکنولوژی های   WiTricity و magnetic coil است .

بر اساس اظهارات مسئولان شرکت TDK ، این سیستم می تواند با ارسال و دریافت امواج الکتریکی به صورت مارپیچ ، دستگاه های الکتریکی منطبق با این سیستم را بدون نیاز به تماس مستقیم ،  از فاصله ده سانتیمتری شارژ کند. بر اساس اعلام رسمی این شرکت ، نمونه های آزمایشی این خودروها و تجهیزات شارژ آن ها  تا نیمه اول سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد .

این شرکت الکترونیکی که در شهر توکیو قرار دارد همچنین اقدام به آزمایش شارژ خودروهای در حال حرکت کرده و اعلام کرد که این آزمایش موفقیت آمیز بوده. این آزمایش در میدانی به طول سی متر که مجهز به خطوط شارژر این تکنولوژی جدید بود ، انجام گرفت. در این آزمایش تعداد شش فرستنده امواج شارژ کننده با فاصله پنج متری از یک دیگر در عمق کم سطح جاده جاسازی شده بود و طی آن خودروی در حال حرکت به خوبی شارژ شده و بدون مشکل به حرکت خود ادامه داد. این نمونه در مرحله اولیه بوده و نیازمند تغییراتی است ولی بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده ، خودروی آزمایش شده قادر به حرکت با سرعت  پنج کیلومتر در ساعت به مسافت یکصد و بیست کیلومتر بود. در حال حاضر شرکت های خودرو سازی تویوتا و نیسان آمادگی خود را برای استفاده و مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا