در حال حاضر این سیستم به گونه ای است که خودروهای نیازمند به شارژ باید بر روی نقطه مشخص شده پارک کنند تا خودرو بدون نیاز به اتصال مستقیم با پریز ، شارژ شود . سازندگان این طرح همچنین مدعی هستند که در صورت حمایت از آن ها ، امکان ایجاد این شارژرها را در خطوط مختلفی در خیابان ها دارند که خودرو ها به این وسیله می توانند همزمان و در حال حرکت ، شارژ شوند .
این شرکت در ماه آپریل سال گذشته میلادی موفق شده بود حق انحصار این سیستم را به نام خود ثبت کند . این سیستم جدید ترکیبی از تکنولوژی های WiTricity و magnetic coil است .
بر اساس اظهارات مسئولان شرکت TDK ، این سیستم می تواند با ارسال و دریافت امواج الکتریکی به صورت مارپیچ ، دستگاه های الکتریکی منطبق با این سیستم را بدون نیاز به تماس مستقیم ، از فاصله ده سانتیمتری شارژ کند. بر اساس اعلام رسمی این شرکت ، نمونه های آزمایشی این خودروها و تجهیزات شارژ آن ها تا نیمه اول سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد .
این شرکت الکترونیکی که در شهر توکیو قرار دارد همچنین اقدام به آزمایش شارژ خودروهای در حال حرکت کرده و اعلام کرد که این آزمایش موفقیت آمیز بوده. این آزمایش در میدانی به طول سی متر که مجهز به خطوط شارژر این تکنولوژی جدید بود ، انجام گرفت. در این آزمایش تعداد شش فرستنده امواج شارژ کننده با فاصله پنج متری از یک دیگر در عمق کم سطح جاده جاسازی شده بود و طی آن خودروی در حال حرکت به خوبی شارژ شده و بدون مشکل به حرکت خود ادامه داد. این نمونه در مرحله اولیه بوده و نیازمند تغییراتی است ولی بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده ، خودروی آزمایش شده قادر به حرکت با سرعت پنج کیلومتر در ساعت به مسافت یکصد و بیست کیلومتر بود. در حال حاضر شرکت های خودرو سازی تویوتا و نیسان آمادگی خود را برای استفاده و مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.
No tags for this post.