نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت تجهیزات ویژه برای جنگ در قطب

به گزارش سیناپرس، مقامات نظامی روسیه مدعی شدند که این کشور در حال تلاش برای ساخت خودروهای زرهی نظامی برای استفاده در  قطب شمال است. کاربرد این خودروهای نظامی زمینی در مناطق صعب العبور و یخزده قطبی بوده و  تولید آن در حال انجام است.

سرلشکر الکساندر شستاکوف، رئیس بخش اصلی خودروسازی و زره پوش وزارت دفاع روسیه خبر داد این کشور در حال ساخت یک خودروی نظامی ترابری دو واحدی جدید و ارتقای وسایل نقلیه مورد نیاز واحدهای مستقر در قطب شمال است.

بر این اساس گفته شد یک کاترپیلار دو واحدی سبک وزن برای تجهیز نیروهای مستقر در قطب شمال در حال ساخت است و کاترپیلارهای دو واحدی خانواده Vezdesushchy، نفربر زرهی دو واحدی Arktika و خودروهای پشتیبانی مبتنی بر آن ها نیز توسط ارتش روسیه در حال ارتقا هستند.

به گفته این مقام دفاعی روسیه، کار ساخت خودروهای برفی ارتش، خودروهای زمینی کاربردی (UTV) و خودروهای ATV  روی لاستیک های فشار ضعیف نیز در حال انجام است.

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد روسیه برنامه های ویژه ای برای تقویت نیروی نظامی خود در مناطق قطبی داشته و باید منتظر ماند تا مشخص شود هدف از توسعه این تجهیزات نیروی زمینی ویژه قطب توسط روسیه با چه هدفی در حال انجام است.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل