نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انسان تا ده سال دیگر در ماه زندگی خواهد کرد

به گزارش سیناپرس،کارشناسان پیش بینی می کنند انسان ممکن است تا سال ۲۰۳۰ روی ماه زندگی کند. این رویا از نظر فنی چندان دور از ذهن نبوده و در حال حاضر سازمان فضایی ناسا ماموریت بعدی مریخ خود را از مبدا ماه برنامه ریزی می کند.

سازمان فضایی ناسا اصرار دارد که انسان به زودی برای مدتی طولانی روی ماه زندگی خواهند کرد و تحقیقات علمی روی سطح ماه به بررسی زیستگاه و عملکرد مریخ نوردها خواهد پرداخت. یکی از مقامات برجسته ناسا در پی پرتاب موفقیت آمیز ماموریت آرتمیس گفت که انسان ممکن است قبل از پایان دهه فعلی در ماه ساکن شود.

گفتنی است، پس از یک سری تلاش های پرتاب ناموفق در اوایل سال، آرتمیس ۱ روز چهارشنبه گذشته از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پرواز درآمد. این ماموریت بدون خدمه در اطراف ماه راه را برای آزمایش پرواز خدمه و اکتشاف آینده ماه توسط انسان هموار خواهد کرد.

آرتمیس حامل فضاپیمای اوریون است که یک مدل از بدن انسان در آن قرار دارد که برای اندازه گیری تاثیرات پرواز بر بدن استفاده می شود.

هوارد هو، مدیر برنامه اوریون در این رابطه گفت که پرتاب آرتمیس، یک روز تاریخی در مطالعات و دستاوردهای فضایی انسان بود. این اولین قدمی است که ما برای اکتشاف طولانی‌مدت اعماق فضا، نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای جهان برمی‌ داریم. من فکر می کنم این یک روز تاریخی برای ناسا است، اما همچنین یک روز تاریخی برای همه افرادی است که عاشق پرواز فضایی انسان و کاوش در اعماق فضا هستند. هدف این ماموریت کاملا مشخص و واضح است، ما به ماه برمی گردیم، ما روی یک برنامه پایدار کار می کنیم که قرار است به فرود و حضور مجدد انسان روی ماه منتهی شود.

برنامه آرتمیس که به نام الهه یونانی ماه و خواهر خدای آپولو، همنام اولین ماموریت های ماه ناسا نامگذاری شده است، در این برنامه ایستگاه فضایی جدیدی در ماه احداث می شود که فضانوردان می توانند در آن زندگی و کار کنند.

به گزارش سیناپرس، این مقام ارشد ناسا همچنین توضیح داد که این دروازه به عنوان یک سکوی مداری عمل می کند که می تواند جایگاهی برای ماموریت های ماه بوده و فضانوردان از سکو به ماه و از آن فرودگرها را بگیرند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما این بود که انسان در کره ماه زندگی کند، افزود: قطعاً در این دهه قرار است افرادی برای مدتی در ماه زندگی کنند. ما می خواهیم فضانوردان را به سطح ماه فرستاده و آزمایش های متعددی در آن جا انجام دهیم.  ماموریت های ماه گامی بلند به سوی سفرهای سرنشین دار به مریخ است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: mirror

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل