نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تایید اولین داروی دیابت نوع یک توسط FDA

به گزارش سیناپرس اردبیل، دیابت نوع 1 زمانی شروع می شود که سیستم ایمنی بیمار به اشتباه به سلول های بتا در پانکراس که مسئول تولید انسولین هستند حمله می کند. بدون این هورمون حیاتی، بدن دیگر نمی تواند سطح قند خون را تنظیم کند که منجر به طیف وسیعی از عوارض سلامتی می شود. مدیریت این بیماری به یک کار مادام العمر برای نظارت بر سطح گلوکز خون و در صورت نیاز تزریق انسولین تبدیل می شود.

تپلیزوماب که با نام تجاری آن Tzield نیز شناخته می شود، می تواند به کند کردن پیشرفت دیابت کمک کند. این داروی کشف شده، سلول های ایمنی را به گونه ای تعدیل می کند که از پاسخ خود ایمنی در برابر سلول های تولید کننده انسولین جلوگیری می کند.

نشانگرهای دیابت نوع 1 را می توان قبل از شروع بیماری شناسایی کرد، اما در حال حاضر هیچ درمانی برای انجام کاری در مورد آن وجود ندارد. تپلیزوماب را می توان به بیماری که دارای این نشانگرهای اولیه است داد، که پیشرفت آنها را تا مرحله نشان دادن علائم بیماری به تاخیر می اندازد.

در حالی که تپلیزوماب موضوع دهه‌ها کارآزمایی بالینی بوده است، تأیید FDA پس از موفقیت آزمایشی اخیر که ایمنی و اثربخشی دارو را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بررسی می‌کند، به دست آمده است. با دادن زمان بیشتری به بیماران، که اغلب جوان هستند، برای آماده شدن برای بار بیماری و همچنین زمان کمتری برای قرار گرفتن در معرض سطوح بالای قند خون که می‌تواند منجر به عوارض سلامتی شود، تفاوت بزرگی ایجاد کند.

با مطالعه بیشتر، محققان می گویند که این دارو می تواند بیشتر کارایی داشته باشد. در حال حاضر، تایید FDA باید گام بزرگی در رساندن تپلیزوماب به دست بیماران بیشتر باشد.

منبع:new atlas
مترجم: مهناز علیرضایی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل