نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع روشن نوین درمان فیستول مثانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه گزارش داد: این روش نوین درمانی با همکاری دکتر ملیحه کشوری دانشیار گروه اورولوژی و دکتر داریوش حمیدی علمداری استادیار گروه بیوشیمی این دانشگاه انجام شد.
بر اساس این گزارش تاکنون 20 بیمار مبتلا با مشکل فیستول مثانه با استفاده از این روش نوین در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تحت درمان قرار گرفته اند. آخرین بیمار معالجه شده بدین طریق یک پزشک بانوی آلمانی به نام'روت کارولین پفیستر' بوده است. 
نتایج این روش در قالب مقاله ای در مجله معتبر 'اورولوژی آمریکا' به چاپ رسیده است. انتشار این مقاله موجب شد که پزشک آلمانی که از این بیماری رنج می برد برای درمان به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه کند.
پزشک معالج و فوق تخصص اورولوژی زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: در این عمل 'پلاکتها و فیبرین گلو' استخراج شده از خون در داخل فیستول مثانه بیمار تزریق می شود. 
دکتر ملیحه کشوری افزود: در شیوه های متداول عمل به صورت جراحی باز و به مدت سه ساعت و نیم انجام می شود و بیمار پس از عمل باید دو هفته دوران نقاهت را با درد و خونریزی طی کند.
وی ادامه داد: در این روش نوین درمانی عمل به مدت 15 دقیقه انجام می شود و بیماران مشکلات پس از عمل جراحی باز را ندارند.
این پزشک متخصصی 'فیستول مثانه' را از بیماریهای اورولوژی زنان ذکر و بیان کرد: در این بیماری فیستولهایی در مسیر دستگاه ادراری به دستگاه ژنیتال بیمار ایجاد می شود که خود را به صورت ریزش مداوم ادرار در فرد نشان می دهد.
دکتر حمیدی عضو هیات علمی گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در این روش با گرفتن 60 سی سی خون از بیمار پلاکتها و فیبرین گلو استخراج شده از خون در داخل فیستول مثانه بیمار تزریق می شود.
وی افزود: در این تزریق فرآورده خونی از خون خود بیمار استفاده می شود و هیچ فرآورده خارجی در این میان وجود ندارد و هیچ عارضه ای برای بیمار نداشته که این خود نیز در ایجاد آرامش بیمار اهمیت دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل