نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تجارت روسیه و چین در سال جاری به 180 میلیارد دلار رسید

به گزارش سیناپرس، آمارهای بین المللی حاکی از تغییر الگوی تجارت جهانی پس از اعمال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه بوده و به نظر می رسد موازنه ۱۸۰ میلیارد دلاری بین چین و روسیه طی سال جاری، رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

روسیه در پی مواجه شدن با تحریم های گسترده غرب، اقدام به افزایش تجارت و همکاری با کشورهای شرقی و به ویژه چین کرده و به نوعی جبهه جدیدی را در معادلات جهانی ایجاد کرد. در این راستا  ژانگ هانهویی سفیر چین در روسیه به خبرنگاران گفت: تجارت بین روسیه و چین تا پایان سال ۲۰۲۲ از رکورد ۱۸۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: من می خواهم بر نتایج همکاری های اقتصادی پربار تمرکز کنم. در واقع ما به طور جدی معتقدیم  که امسال همکاری های تجاری و اقتصادی به سطح جدیدی خواهد رسید و تجارت بین دو کشور، رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد. سال گذشته گردش مالی تجاری ما حدود ۱۴۰ میلیارد دلار بود و من فکر می کنم که این رقم در سال جاری بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار باشد.

به گزارش سیناپرس، سفیر چین همچنین گفت که تجار چین و روسیه با یکدیگرهمکاری های مناسبی داشته و تلاش می کنند  پروژه های تجاری و اقتصادی جدیدی را ترویج کنند.

وی در خاتمه توضیحاتش گفت: من معتقدم که این نتایج برای تقویت همکاری های ما و پیشبرد روابط شراکت راهبردی چین و روسیه بسیار مفید خواهد بود.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل