نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صلح آمیزترین کشور دنیا کدام است؟

شاخص صلح جهانی (GPI) که هر ساله توسط موسسه اکونومیک تولید می شود، سطوح صلح و آرامش را در 163 کشور مستقل و مستعمره ارزیابی می کند. این شاخص مولفه هایی همچون جنایت، تروریسم، امنیت سیاسی و ایمنی را مد نظر قرار می دهد.

این ششمین سال متوالی است که ایسلند عنوان آرام ترین کشور دنیا را از آن خود می کند. در سال 2016، پس از این کشور، دانمارک، اتریش، نیوزلند و پرتغال در رتبه های بعدی فهرست کشورهای آرام دنیا قرار دارند.

اروپا با داشتن شش کشور از هفت کشور در فهرست آرام ترین کشورهای دنیا ، آرام ترین قاره جهان است. امریکای شمالی، استرالیا، امریکای جنوبی و منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز اوضاع باثباتی دارند و تغییری در مقایسه با فهرست سال 2015 نداشته اند.

چه بر سر صلح و آرامش جهانی آمده است؟

گسست بین آرام ترین و ناآرام ترین کشورهای دنیا به طور پیوسته بیشتر می شود

شاخص صلح جهانی، دنیایی با صلح و آرامش کمتری را در مقایسه با سال 2015 نشان می دهد. گسست بین آرام ترین و ناآرام ترین کشورهای دنیا به طور پیوسته بیشتر می شود . بر اساس شاخص صلح ، سطوح صلح و آرامش جهانی در حال کاهش است.

گزارش سال 2016 نشان داد 81 کشور دنیا صلح و آرامش بیشتری یافته اند در حالی که این امر در 79 کشور کمتر شده است. این تغییرات موجب نابرابری صلح بین کشورها شده است.

خاورمیانه و افریقای شمالی بیشترین کاهش در میزان صلح و ثبات را به خود دیدند و سوریه بار دیگر ناآرام ترین کشور دنیا لقب گرفت.

تنش های منطقه ای متعدد و خطر رو به رشد تروریسم بدین معناست که علی رغم این که مابقی دنیا همچنان در صلح و آرامش به سر می برند، خاورمیانه و شمال افریقا در سطوح جهانی صلح وضعیت قابل تاملی دارند.

 

مترجم: شه تاو ناصری

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل