نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرداخت علی الحساب تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست مدیران پرستاری بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه، جزئیات روند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و نحوه پرداخت آن به پرستاران را اعلام بیان کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر مهرداد شریفی گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسوولان کشور در خصوص قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری موجب تحقق و اجرایی شدن این طرح شد.

او با اعلام واریز مبلغ علی الحساب تعرفه گذاری خدمات پرستاری به حساب بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه، تاکید کرد: فرآیند محاسبه و واریز به حساب پرستاران باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و انتظار می رود مسوولان بیمارستان ها، هماهنگی و پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تا زمان اجرای کامل این قانون به شکل عملیاتی و رفع چالش های این طرح، تعرفه خدمات پرستاری به حساب پرستاران به صورت علی الحساب واریز می شود.

دکتر شریفی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه تعرفه خدمات پرستاری به صورت مستمر، از پرداخت های مرتبط با این ابلاغ در آینده نزدیک و با هدف جبران خدمات ایثارگرانه جامعه پرستاری خبر داد و گفت: اجرای دقیق قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، ارتقای استانداردهای مراقبت های بالینی را به همراه دارد.

معاون درمان دانشگاه در این نشست هدف اصلی در نظام سلامت را خدمت به مردم و به ویژه بیماران برشمرد و اضافه کرد: مدیریت امکانات موجود، تقسیم مناسب کار و تلاش برای رفع چالش ها باید به عنوان سه شاخص عملکردی مدیران حوزه سلامت مدنظر قرار گیرد.

دکتر شریفی عنوان کرد: جامعه پرستاری استان فارس همواره یاریگر نظام سلامت و مردم بوده اند و در این راستا مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردان تلاش و ایثارگری های این همکاران است.  

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با تاکید بر آمادگی کامل کارکنان پرستاری برای ارایه خدمت به بیماران به ویژه در بحران ها گفت: مدیران پرستاری نسبت به آموزش کارکنان برای ارایه خدمات در شرایط  بحرانی برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند.

«راضیه راسخ» افزود: برنامه ریزی برای توزیع متوازن کارکنان پرستاری بر اساس نیاز و ماهیت مراکز درمانی و بیمارستان ها آغاز شده و به زودی اجرایی می شود. 

نظارت دقیق و جامع مدیران پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی بر توزیع مبلغ تعرفه خدمات پرستاری، از دیگر موارد مطرح شده از سوی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

او همچنین با اشاره به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، بر اجرای با شکوه تر برنامه ها و آیین های هفته پرستار تاکید کرد.

مدیران پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه نیز در این نشست نظرات، دغدغه ها، مطالبات خود و راهکارهایی برای ارایه مطلوب تر خدمات پرستاری را ارایه کردند.

مدیران بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز به صورت حضوری و مدیران بیمارستان های شهرستان های استان به صورت وبینار در این نشست هم اندیشی حضور داشتند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل