نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کدام نوع شیر محبوب تر است؟

به گزارش سیناپرس،طی سال های اخیر انواع شیرهای گیاهی راه خود را به بازار مواد غذایی باز کرده اند، اما نتایج یک مطالعه جدید دانشگاه کورنل نشان می دهد که مصرف کنندگان همچنان تمایل بیشتری به خرید شیر گاو دارند.

مقاومت آنتی بیوتیکی یک نگرانی رو به رشد برای سلامت عمومی است. متاسفانه  بیشتر آنتی بیوتیک های تولید شده در سراسر جهان در حوزه دامداری استفاده می شود. دکتر رناتا ایوانک، استاد گروه پزشکی جمعیت و علوم تشخیصی و نویسنده ارشد مطالعه فوق، در رابطه با این موضوع می ‌گوید: بنابراین، کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک در حیوانات، از جمله گاوهای شیری، برای مقابله با مقاومت آنتی‌بیوتیکی در مقیاس جهانی ضروری است.

در این تحقیق، پژوهشگران یک نظرسنجی انجام داده و یک مطالعه تصادفی و تجربی مبتنی بر زندگی واقعی با پول و شیر برگزار کردند که تمایل خریدار را برای مصرف انواع مختلف لبنیات اندازه‌ گیری کرد. د این مطالعه، پژوهشگران میزان انتی بیوتیک مصرف شده در گاوهای شیرده را که با عبارت اختصاری RAU شناسایی می شود روی محصولات درج کرده و دریافتند که در شرایط قیمت یکسان، تمایل مصرف کننده به پرداخت برای شیر دارای برچسب RAU مشابه شیر بدون برچسب است.

این موضوع نشان می دهد، تولید کنندگان لبنیات ممکن است در صورت اعمال قیمت مناسب، راه جدیدی برای تقویت بازار لبنیات داشته باشند.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که اگر گاوها به درمان غیرضروری آنتی بیوتیکی ادامه دهند، تنها ممکن است بروز گونه های مقاوم باکتری را افزایش دهند. در نتیجه، هنگامی که برای بیماران آنتی بیوتیک تجویز می شود، این امر می تواند مداخلات پزشکی را کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس،  دکتر اکه بولوت، همکار پژوهشی در بخش پزشکی جمعیت و علوم تشخیصی این مطالعه، می ‌گوید: مصرف‌ کنندگان باید بدانند که انتخاب‌هایشان مهم است و درک آن‌ها از مصرف آنتی ‌بیوتیک می ‌تواند صنعت لبنیات را به سمت شیوه‌ های تولید شیر پایدارتر سوق دهد.

در حال حاضر در صنعت مرغ و بوقلمون نیز برچسب مشابهی که نشان دهنده میزان آنتی بیوتیک است در حال استفاده بوده و  محققان معتقدند که گسترش این روش‌ها به لبنیات نباید چندان چالش برانگیز باشد.

شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله تخصصی Dairy Science منتشر شده است.

مترجم: مولود یوسفی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل