نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان راهپیمایی شش ساعت و نیمه در فضا

فضانوردان روسی راهپیمایی فضایی جدید خود را با موفقیت انجام دادند. این راهپیمایی نزدیک به شش ساعت و نیم به طول انجامید. این راهپیمایی توسط دو فضانورد به نام های پروکوپیف و پتلین انجام شده و بدون هیچ مشکلی انجام شد.

به گزارش سیناپرس، سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین، فضانوردان آژانس فضایی روسیه ماموریت جدید خود را در خارج از ایستگاه بین المللی فضایی به پایان رساندند. این ماموریت به شکل راهپیمایی فضایی انجام شد. این برنامه به طور زنده از کانال آژانس فضایی روسیه پخش شده و این آژانس در کانال تلگرامی خود تایید کرد: صفحه جدیدی در مطالعات فضایی گشوده می شود … راهپیمایی فضایی کامل شد.

این فضانوردان در طول ماموریت خود، ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه را در بیرون ایستگاه سپری کردند. برای پروکوپیف این سومین راهپیمایی فضایی در زندگی حرفه ای به عنوان فضانورد بود در حالی که پتلین اولین راهپیمایی خود را با موفقیت تجربه کرد.

پس از آغاز راهپیمایی فضایی، پتلین به زمین گزارش داد که حسگر او دمای گاز بالا را نشان می دهد. یک کارشناس از مرکز کنترل ماموریت  به وی گفت که سنسور اشتباه می کند  …  همه چیز عادی است.

در ادامه این ماموریت، فضانوردان به سمت ماژول Rassvet حرکت کردند. در آنجا آداپتور ویژه ای را نصب کرده و رادیاتور را برای انتقال به ماژول تحقیقاتی Nauka آماده کردند. این رادیاتور برای حذف بارهای حرارتی اضافی از ماژول تحقیقاتی در طول آزمایش های علمی مورد نیاز است. انتقال رادیاتور در یکی از راهپیمایی‌های فضایی بعدی با استفاده از بازوی روباتیک ERA انجام خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، فضانوردان طی این ماموریت همچنین روی بوم محموله یک قفل نصب کردند که اعضای خدمه می توانند از آن برای حرکت بین ماژول های زاریا و پویسک استفاده کنند و یک بست را نیز برای اجسام بزرگ در ماژول ناوکا مستقر کردند.

در طول فعالیت‌های خارج از ایستگاه، متخصصان بارها به فضانوردان اجازه استراحت و تمدید انرژی ‌دادند، زیرا ماموریت ها باید با دقت  بسیار خوبی انجام می ‌شد. در این مرحله، پروکوپیف و پتلین از ایستگاه فضایی و خودشان عکس های متعددی گرفتند.

به گزارش سیناپرس، زمانی که ماموریت به پایان رسید، فضانوردان به طور سنتی لباس‌های فضایی یکدیگر را بازرسی کردند. سپس کارشناسان از سرگئی پروکوپیف خواستند لباس فضایی دیمیتری پتلین را تمیز کند.

در خاتمه گفتنی است این ماموریت یک رکورد شکنی نیز برای آژانس فضایی روسیه محسوب می شد زیرا راهپیمایی فوق هفتمین عملیات سال جاری محسوب می شد و پیش از این در سال ۲۰۱۳، روسیه شش ماموریت فضایی را در طول یک سال به پایان رسانده بود.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل