سوئد، نوآورترین کشور اتحادیه اروپا در سال 2016

جدول امتیازات نوآورترین کشور اروپا در نسخه سال 2016 همچنان کشور سوئد را در صدر جدول نوآوری در اتحادیه اروپا می بیند و سپس در رده های بعدی کشورهایی مانند دانمارک، فنلاند، آلمان و هلند قرار گرفته اند. این امر به معنای آن است که سوئد توانسته است رتبه اولی را که در سال 2015 از این جدول به دست آورده بود را همچنان حفظ کند.

بر اساس یافته های اصلی تحقیقات انجام شده در این زمینه، نوآوری اتحادیه اروپا در حال رقابت با نوآوری های کشورهای ژاپن و ایالات متحده است.

بر اساس یافته های اصلی تحقیقات انجام شده در این زمینه، نوآوری اتحادیه اروپا در حال رقابت با نوآوری های کشورهای ژاپن و ایالات متحده است. سوئد نیز بار دیگر به عنوان نوآورترین کشور اروپا در نظر گرفته شده است و لتونی نیز سریع ترین نرخ رشد نوآوری را از آن خود کرده است.

لازم به ذکر است که رتبه بندی کمیسیون آمریکا یک ارزیابی کلی از نقاط ضعف و قوت تحقیقات و عملکرد نوآورانه کشورهای مورد مطالعه ارائه می کند. این رتبه بندی شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایسلند، جمهوری یوگسلاو مقدونیه سابق، نروژ، سیبری، سوئیس، ترکیه و اوکراین است.

در این میان و بر اساس بررسی های انجام گرفته سوئد بهترین عملکرد را در زمینه نو آوری داشته است و به عنوان راهبر دسته بندی های اصلی منابع انسانی و کیفیت تحقیقات آکادمیک در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یکی از اصلی ترین نتیجه گیری های پژوهش یاد شده این است که کشورهایی که مانند سوئد از لحاظ نوآوری پیشگام هستند در تمامی مقیاس ها نیز عملکردی عالی داشته اند به طوری که تحقیقات ملی کشور های یاد شده با سیستم نوآورانه آنها همخوان شده است.

منبع: thelocal

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا