ارتباط سن و نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (Penn State University) در ایالات متحده آمریکا، اعمالی مانند بازگشتن و پاک کردن عکس های قرار داده شده بر روی اینستاگرام در میان نوجوانان بسیار شایع است زیرا بر اساس گفته های پروفسور دانگون لی (Dongwon Lee) به عنوان راهبر این تحقیق: «آنها می خواهند بسیار محبوب باشند به همین جهت نیز نسبت به آمار مورد پسند قرار گرفتن (لایک) توسط دیگران دقت بسیاری می کنند و در این زمینه بسیار هوشیار هستند.»

نوجوانان نسبت به افراد بزرگ تر به برقراری ارتباط، اظهار نظر و پسند کردن تمایل بیشتری دارند اما این در حالی است که آنها به نسبت دیگران عکس های کمتری از خود به اشتراک می گذارند. از طرف دیگر، بزرگسالان در پست های خود بیشتر از علایقشان سخن می گویند و این در حالی است که پست های نوجوانان معمولا مربوط به خلق و خوی آنان است.

علاوه بر این، بر اساس یافته های تحقیق یاد شده نوجوانان نسبت به افراد بزرگ تر به برقراری ارتباط، اظهار نظر و پسند کردن تمایل بیشتری دارند اما این در حالی است که آنها به نسبت دیگران عکس های کمتری از خود به اشتراک می گذارند. از طرف دیگر، بزرگسالان در پست های خود بیشتر از علایقشان سخن می گویند و این در حالی است که پست های نوجوانان معمولا مربوط به خلق و خوی آنان است.

چنان چه یاد شد، تمرکز تیم تحقیقاتی لی بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام و 500 میلیون کاربر آن بوده است زیرا رابط کاربری این شبکه اجتماعی به نسبت شبکه های اجتماعی دیگر بسیار ساده تر بوده و سیستم کار کردن با آن برای افراد مختلف آسان به حساب می آید. آنها همچنین دریافتند که عمل لایک کردن در اینستاگرام بسیار ساده از تعاملات این چنینی در فیس بوک و یا توئیتر است زیرا پسند کردن محتوا در این شبکه های اجتماعی که عمدتا با گذاشتن یک قلب در زیر پست ها همراه است معانی بسیاری را در بر می گیرد.

به این ترتیب می توان از طریق نوع فعالیت های انجام شده بر روی این شبکه اجتماعی توسط یک فرد خاص، سن او را تخمین زد. این امر نشان می دهد که نوع استفاده از شبکه های اجتماعی در جهان به شدت به یک امر روان شناختی بدل شده است و در حقیقت زندگی در دنیای مجازی نیز درست مانند زندگی در دنیای واقعی برای انسان ها با چالش های روانی همراه است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا