تخصیص 400 میلیون دلار برای تحقیق بر روی فناوری 5G

به تازگی و در راستای رای جدید کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا جهت اتخاذ قوانین جدید برای هدایت توسعه فناوری 5G، دولت فعلی این کشور نیز به پشتیبانی از این تحقیقات متعهد گردیده است. به همین جهت نیز کاخ سفید پژوهشی 400 میلیون دلاری که به راهبری بنیاد ملی علوم این کشور انجام خواهد شد را تامین مالی خواهد کرد.

هدف اصلی پروژه یاد شده ساخت چهار پلتفرم آزمایشی در مقیاس شهری تا 10 سال آینده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این پروژه، دولت ایالات متحده تصریح کرد که آمریکا اولین کشوری خواهد بود که طیف هایی بالاتر از 24 گیگاهرتز را برای شبکه های پرسرعت آزاد خواهد کرد.

هدف اصلی پروژه یاد شده ساخت چهار پلتفرم آزمایشی در مقیاس شهری تا 10 سال آینده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این پروژه، دولت ایالات متحده تصریح کرد که آمریکا اولین کشوری خواهد بود که طیف هایی بالاتر از 24 گیگاهرتز را برای شبکه های پرسرعت آزاد خواهد کرد. گفته می شود که این شبکه ها در حدود 100 برابر سریع تر از اینترنت 4G که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد هستند.

به تازگی کمیسیون ارتباطات فدرال قوانینی را اتخاذ کرده است که به هدایت نوآوری و توسعه فناوری 5G منجر خواهد شد. هدف از این دستورالعمل ها تشویق فناوری جدید یاد شده به پیشرفت و جلوگیری از هر گونه قانون غیرضروری و دست و پا گیر برای این طرح خواهد بود.

نحوه پرداخت 400 میلیون دلار بودجه یاد شده به این ترتیب خواهد بود که ابتدا در طول 5 سال رقم 50 میلیون دلار از سوی دولت آمریکا و رقم 85 میلیون دلار از سوی مراکز تحقیقاتی مستقل به این پروژه تزریق خواهد شد و دولت آمریکا متعهد شده است که در طول بازه زمانی 7 ساله، 350 میلیون دلار باقی مانده را نیز به این پروژه ارائه کند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا