نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کار زیاد مردان برای همسرانشان استرس آور است

این تحقیقات نشان می دهد، مردانی که برای طولانی کار می کنند تأثیر منفی بر خانواده و همسرانشان می گذارند. در واقع این مردان استرس چشمگیری به همسرانشان منتقل می کنند. نکته جالب توجه این تحقیق آن است که کار کردن زنان برای مدت طولانی چنین تأثیر مشابهی بر همسرانشان نمی گذارند.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا انجام شده و نشان می دهد، تلاش مردانی برای انجام کار بیشتر که با صرف زمان بیشتری هم همراه است همسرانشان را تحت تأثیر قرار می دهد اما تاکنون نشانه ای به دست نیامده که عکس این وضعیت نیز ثابت شده باشد.

مردانی برای انجام کار بیشتر که با صرف زمان بیشتری هم همراه است همسرانشان را تحت تأثیر قرار می دهد

محققان در توجیه این استرس می گویند که زنان این احساس مسؤولیت را می کنند که خانواده را متوجه کار بیشتر همسرشان کرده که این خود نوعی حس استرس را به این دسته زنان وارد می کند.

این تحقیقات نشان می دهد که حدود 70 درصد از زنان و 62 درصد از مردان خود را به شدت درگیر کار می بینند. در این میان زنان تأثیرات منفی چشمگیری را متحمل می شوند به طوریکه مشخص شده وقتی مردان برای مدتی طولانی کار می کنند، همسرانشان روبرو شدن با انبوهی از کارهای بیشتر را احساس می کنند و به همین دلیل زمان به مراتب بیشتری را برای انجام کارهای خانه صرف می کنند. مطالعه صورت گرفته نشان داده که فرقی نمی کند این دسته از زنان کارمند بوده یا در خانه حضور دارند.

منبع: livescience

مترجم: مهدی پیرگزی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل