نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرندگان شهری رفتار تهاجمی تری دارند

اگر قرار باشد به سراغ پرندگان خشمگین و عصبانی برویم نیازی نیست به بازی معروف «پرندگان خشمگین» فکر کنیم زیرا تحقیقات صورت گرفته توسط محققان انستیتو فناوری ویرجینیا نشان می دهد آن دسته از پرندگانی که در مناطق شلوغ و پرتردد شهری زندگی می کنند در قیاس با همتایانشان که در حومه شهرها زندگی می کنند رفتار توأم با خشونت و تهاجم بیشتری دارند.

ساکن در مناطق شهری فضای کمتری در اختیار داشته و در عین حال منابع بهتری در اختیار دارند تا بتوانند از آنها در برابر فاکتورهای مختلف محافظت کنند

محققان برای بررسی دقیق این موضوع پرندگان ساکن در ویرجینیای جنوب غربی را به دقت مورد بررسی قرار داده و متوجه شده اند که پرندگان ساکن در بخشهای شهری تهاجم بیشتری در رفتارشان بروز می دهند.

جزئیات این یافته در ژورنال Biology Letters منتشر شده است. محققان در توصیف این یافته می گویند که یک علت مشخص چنین رفتاری این است که پرندگان ساکن در مناطق شهری فضای کمتری در اختیار داشته و در عین حال منابع بهتری در اختیار دارند تا بتوانند از آنها در برابر فاکتورهای مختلف محافظت کنند.

این یافته برای محققان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا حالا می توانند به بررسی دقیق توسعه شهرنشینی در نقاط مختلف جهان بر زندگی پرندگان و تغییر رفتار آنها بپردازند.

این تحقیق درحالی صورت می گیرد که بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، جمیعت جهان تا سال 2050 به 9.6 میلیارد تن خواهد رسید. این بدان معناست که در چند دهه آتی حدود دو میلیارد تن افزایش خواهد یافت. این افزایش جمعیت با حمله انسانها به زیستگاههای جانوران همراه خواهد بود. در این میان بسیاری از گونه های جانوری خود را با تغییرات صورت گرفته منطبق کرده و از مناطق شهری به عنوان زیستگاه استفاده می کنند.

 

منبع: phys

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل