کودکان در برابر تبلیغات غذایی غیرسالم و هله هوله جات بسیار آسیبپذیرتر از سایرین هستند.
طی این پژوهش، 29 مطالعه مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و بیش از شش هزار کودک در این تحقیق حضور داشتند. محققان متوجه شدند تبلیغاتی که فرآوردههای پر نمک و یا شیرین را در بر داشتند، تأثیر بالایی بر نوجوانان دارند. کودکان زیر هشت سال نیز در مقابل بازار هلههوله و نوشیدنیهای ناسالم در صدر طرفداران قرار داشتند.
به گفته بهنام صادقیراد، سرپرست این پژوهش، فرآوردههای ناسالم 80 درصد تبلیغات تلویزیونی را در کانادا و آمریکا شامل میشود. این مطالعه مروری نشان میدهد که مواجهه زیاد کودکان با تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی و … مصرف و ترجیح کودکان را برای غذای ناسالم افزایش میدهد.
محققان این پژوهش میگویند تحلیلهای بهدستآمده نشانگر نیاز به سیاست جمعی است که تمایل کودکان به غذاهای ناسالم را هدف بگیرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، در واقع شیوع چاقی با افزایش قابل توجه در صنعت نوشیدنی و غذا که کودکان و نوجوانان را نشانه رفته، ارتباط معناداری دارد.
No tags for this post.