این اتحادیه ,کمیسیون اروپا بار دیگر شرکت آمریکایی گوگل را به سوء استفاده از موقعیت ممتازش در بازار اروپا متهم کرد. این نهاد معتقد است که گوگل با تحت فشار قرار دادن وب سایت های مختلف، مانع انتشار تبلیغات شرکتهای رقیبش می شود.
مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: بر اساس قوانین اروپا نفوذ در بازار ایرادی ندارد و شرکت های بزرگ نیز می توانند حضور داشته باشند اما نمی توانند از جایگاه خود برای محدود کردن دیگر رقبا استفاده کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از وب سایت , کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرده است که بر این باور است که گوگل در بخش مقایسه قیمت محصولات به شکل سیستماتیک تولیدات خودش را تبلیغ می کند. این نهاد به شرکت گوگل دو ماه فرصت داده است تا به این دو اتهام مطرح شده پاسخ دهد.