نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از پتانسیل ایران و بلغارستان هدف اصلی تشکیل کارگروه مشترک

علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل معاونت علمی فناوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پتانسیل فوق العاده از نظر نیروی انسانیکشور اۍهار داشت 32 میلیون جوان بین سنین 20 تا 40 سال و 5 میلیون دانشجو سرمایه‌های کشور بوده که در حال حاضر چهارمین کشور از نظر تولید فارغ التحصیلان رشته مهندسی در دنیا هستیم و بعد از چین، هند و روسیه تعداد فارغ التحصیلان ما معادل کشور امریکا است.
 
وی ادامه داد: در ایران بازار مناسبی برای رویدادهای کارآفرینانه و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و هم اکنون بیش از دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند. به طور کلی در حوزه‌هایی همچون نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، فناوری اطلاعات و سلول‌های بنیادی پیشرفت فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم و بزرگترین شرکت‌ها در این حوزه‌ها در منطقه متعلق به ایران است.
 
بیرنگ عنوان کرد: پیش بینی این است که تا سال آینده بازار تجارت الکترونیکی به 80 میلیارد دلار برسد، در واقع بیش از 50 درصد کاربرهای اینترنت در خاورمیانه افراد ایرانی هستند و بیش از 50 میلیون تلفن هوشمند در دست مردم ایران است. تمام این موارد پتانسیل‌هایی است که در کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان وجود دارد.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از پیشنهاد طرف بلغاری برای تشکیل "گروه‌ کاری مشترک" در حوزه علم و فناوری برای سرعت بخشیدن به همکاری‌ها استقبال کرد و گفت: می توانیم بهترین افراد و شرکت‌های خصوصی خود را برای همکاری در پروژه‌های خاص بخصوص حوزه‌های نانو، بیو ،آی سی تی به شما معرفی کنیم.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل