افزایش عمر قفسه‌ای واکسن‌های تولید موسسه رازی

مهرداد راسخی در نشستی مطبوعاتی، اظهار کرد:کیفیت واکسن‌های تولیدی در موسسه رازی نتیجه به کارگیری راه کارها و تدابیر خاصی است  که در نهایت مصرف کننده را مجاب به خرید این واکسن‌ها می‌کند.

وی  با اشاره به فعالیت بخش تضمین کیفیت موسسه رازی خاطرنشان کرد: بخش تضمین کیفیت موسسه سرم سازی رازی در حقیقیت ضامن کیفیت واکسن‌هایی است که دراین موسسه تولید می‌شود.

راسخی ادامه داد: در بخش تضمین کیفیت این موسسه اقدامات مختلفی همچون بررسی عمر قفسه‌ای واکسن‌ها انجام می‌شود.

راسخی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف موسسه رازی این است که  تضمین کیفیت را در تمام تولیداتش اعمال کند که بحث عمر قفسه‌ای و تاریخ انقضای محصولات از جمله این موارد است.

وی  تصریح کرد: عمر قفسه‌ای شامل مدت زمانی است  که طی آن  خصوصیات فرآورده در صورتی که شرایط نگهداری  رعایت شود هیچ تغییری نکند و تا پایان آن مدت زمان محصول قابل مصرف باشد.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با اشاره به اینکه عمر قفسه‌ای را با مطالعات پایداری می‌سنجند، اظهار کرد: این مشخصات بر اساس پوروتکل‌های جهانی مثل سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهداشت جهانی دام شناخته می‌شود و براساس این ضوابط متعهد می شویم که از آخرین یافته های علمی برای تولیداتمان استفاده کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در 12 ماه اخیر رئیس موسسه رازی دستور برای پرداختن به اقتصاد مقاومتی با مطالعات پایداری را صادر کرد تا تاریخ انقضای واقعی محصولات را به دست آوریم.

وی افزود: این مطالعات تاکنون بر روی 18 واکسن تولیدی به خصوص واکسن‌های طیور همچون برونشیت عفونی، آبله طیور، نیوکاسل، نیوکاسل مقاوم به گرما، دوگانه نیوکاسل، نیوکاسل دوگانه b1 انجام شده که تاریخ انقضای آنان از 14 ماه به 18 ماه افزایش یافته است.

وی  در پایان گفت:امیدواریم درآینده‌ای نزدیک این مطالعات به زودی بر روی تمام محصولات تولیدی این موسسه انجام شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا