نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت اینورتر فتوولتاییک با ظرفیت 10 کیلووات توسط محققان کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، شاهرخ فرهنگی مجری این پروژه افزود: ساخت این اینورتربا ظرفیت 10 کیلووات با این هدف که درآینده تجاری سازی آن نیز انجام شود در دست اجرا است، درحال حاضر مقدمات توسعه انرژی فتوولتاییک تا حدودی در کشور فراهم شده است و از سویی اینورتر از اجزایی است که به راحتی با سرمایه گذاری می تواند در کشور تجاری سازی شود.
وی بیان کرد: نیروگاه های فتوولتاییک متشکل از آرایه های خورشیدی و اینورتر متصل به شبکه است که آرایه های خورشیدی تولید برق را انجام می دهد اما این انرژی الکتریکی قابل استفاده در شبکه نیست، پس اینورتر متصل به شبکه مبدل پرقدرتی است که برق تولید آرایه را مطابق الزامات شبکه به شبکه تزریق می کند.
فرهنگی ادامه داد: در واقع اینورتر کار راهبری خودکار یک نیروگاه را برعهده دارد تا در مواقعی که انرژی خورشید نیروگاه را به صورت خودکار به شبکه وصل کند کنترل انرژی به عهده اینورتر است.
عضوهئیت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه این اینورتر در نیروگاه های فتوولتاییک کاربرد دارد گفت: درحال حاضر نیروگاه های فتوولتاییک درکشور درمقیاس کوچک تا 20 کیلووات تا مقیاس بزرگ چند صد کیلووات وجود دارند که این اینورتر ساخته شده درهر دو مقیاس نیروگاهی بزرگ و کوچک کاربرد دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل