جدیدترین شرایط شرکت درجشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اعلام شد

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر اصغرعبادی فرافزود: برگزیدگان دسته اول از بین محققان، محققان جوان و دانشجو و صاحبان پژوهش های برتر وبرگزیدگان حقوقی از میان مؤسسه های مرتبط با پژوهش شامل دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، نشریات علوم پزشکی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و همچنین مؤسسه های غیردولتی حامی پژوهش معرفی خواهند شد.
رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: پژوهشگران می توانند در سه کمیته علوم بالینی و سلامت، کمیته علوم پایه پزشکی و کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری در فراخوان جشنواره شرکت کنند و شرایط ثبت نام در گروه محققین دو کمیته اول، دارا بودن شاخص H10 و بالاتر و برای گروه محققین جوان و دانشجو H7 و بالاتراست و مبنای اصلی ارزیابی برحسب امتیازات کسب شده در کارنامه پژوهشی افراد است. در کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری شرط H index وجود ندارد.
دبیر هیات اجرایی بیست و دومین جشنواره رازی با اشاره به گروه پژوهش برترگفت: متقاضی این گروه می تواند بطور مستقل با یک مقاله پراستناد، با شرایط اعلام شده در فراخوان در یکی از دو کمیته علوم بالینی و سلامت یا کمیته علوم پایه پزشکی شرکت نماید . بنابراین برای یک تحقیق خوب و ارزشمند در جشنواره جایگاه تعریف شده وجود خواهد داشت.
عبادی فر اهم تغییرات این دوره از جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:
* مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در بانکهای اطلاعاتی ISI,Medline, PubMed,PMC,Scopus,Emerging Source,Embase, Chemical Abstract, Biological Abstract,CINAHL مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می گیرند.
* برای محاسبه امتیاز مقالات پژوهشی 8 سال اخیر در تمام گروهها به جز پژوهش برتر به جای IF از شاخص SNIP استفاده می شود.
* برای هر مورد کتاب تألیفی حداکثر 20 امتیاز تعلق می گیرد و بایستی حداقل 10 مرجع و یا 10 درصدکل مراجع کتاب مربوط به تحقیقات مؤلف باشد.
* هر داوطلب می تواند حداکثر 3 پتنت ارائه دهد. در صورتیکه پتنت فقط ثبت شده باشد حداکثر 40 امتیازو برای پتنتی که کاربردی و تجاری سازی گردیده باشد حداکثر 80 امتیاز تعلق می گیرد.
* برای محاسبه امتیاز پژوهش برتر، عدد Citation وIF هر دو از ISI استخراج می شود.
دبیر هیات اجرایی جشنواره همچنین گفت: میزان جوایز برگزیدگان امسال نیز نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا