معرفی بازار فناوری اطلاعات ایران برای جذب سرمایهگذاری خارجی
خسرو سلجوقی با بیان اینکه هم اکنون در ایران بین سرمایهگذار بخش فناوری اطلاعات و متقاضی جذب سرمایه، خلا وجود دارد، پیشنهاد کرد: برای پر کردن این خلا، نیاز به واسطهایی است که با برخورداری از آگاهیهای حقوقی و فنی، مانند بنگاههای معاملات دو طرف را به یکدیگر مرتبط کنند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه پس از رفع تحریمها شاهد حضور هیئتهای متعدد تجاری در ایران بودهایم، گفت: از این رو نیاز به معرفی بازار فناوری اطلاعات ایران برای جذب سرمایهگذاری خارجی احساس میشود.
وی با بیان اینکه ساختار واسط برای ایجاد ارتباط میان سرمایهگذار و متقاضی جذب سرمایه باید کاملا خصوصی و بدون وابستگی به دولت باشد ادامه داد: در صورتی که این ارتباط ایجاد شود شاهد سرمایه گذاری اقتصادی توجیهپذیر و قادر به ادامه بقا در حوزه فناوری اطلاعات خواهیم بود.
سلجوقی بر لزوم بکارگیری ابزارهای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران تاکید کرد و گفت: همایش معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و کسب و کار در صنعت فاوا در این راستا مردادماه امسال برگزار خواهد شد. بنابراین پس از برگزاری این همایش، تشکیل این ساختارها، زنجیره متقاضی سرمایه گذاری، سرمایه گذار و تحقق سرمایه گذاری خارجی را در کشور تکمیل خواهد کرد.
وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی توانمندی های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت های رقابتی ایران در تولید نرم افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک عنوان و اظهار امیدواری کرد: این همایش به تهیه فهرستی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی بیانجامد.
به گزارش مهر، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران دوم مردادماه در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود. در همین حال قرار است جلسه برقراری ملاقات های تجاری و سمینار توسعه صادرات IT ایران در روزهای پس از برگزاری این همایش از سوی اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان نرم افزار ایران و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران برپا شود.
No tags for this post.