نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با مصرف دخانیات به استقبال سرطان می روید

پژوهشگران و متخصصان اتریشی اعلام کردند که مصرف دخانیات و به ویژه سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی ابتلای افراد به سرطان ریه است. تحقیقات جدید می دهد که نود درصد سرطان های ریه به علت سیگار کشیدن است که تنها پانزده درصد این بیماران درمان می شوند.

بررسی و مطالعه آزمایش ها نشان می دهند که  بیماران مبتلا به سرطان ریه اغلب از بیماری های دیگر نیز رنج می بردند. می توان گفت به طور جداگانه ، 62 درصد از این بیماران دارای مشکلات قلبی – عروقی بوده اند، 45 درصد دچار بیماری مزمن انسداد ریه شده، 55 درصد از افراد از سرفه رنج می بردند و 62 درصد نیز دارای مشکلات تنفسی و تنگی نفس بوده اند که علت اصلی همه این بیماری ها سیگار کشیدن اعلام شده است.

در این مطالعات، پژوهشگران دو هزار و 293 بیمار مبتلا به سرطان حاد ریه را بین سال های 1989 تا 2009 مورد بررسی و مطالعه قرار دادند. قابل ذکر است که بیشتر این افراد در حدود 64 سال سن داشته اند. بررسی و مطالعه آزمایش ها نشان می دهند که  بیماران مبتلا به سرطان ریه اغلب از بیماری های دیگر نیز رنج می بردند. می توان گفت به طور جداگانه ، 62 درصد از این بیماران دارای مشکلات قلبی – عروقی بوده اند، 45 درصد دچار بیماری مزمن انسداد ریه شده، 55 درصد از افراد از سرفه رنج می بردند و 62 درصد نیز دارای مشکلات تنفسی و تنگی نفس بوده اند که علت اصلی همه این بیماری ها سیگار کشیدن اعلام شده است.

بررسی های انجام شده روی پیشینه سلامت  این بیماران مشخص کرده است که فقط 874 نفر از این بیماران در یک مرحله عمل جراحی برداشت تومور ریه توانستند درمان شوند درحالی که سایر بیماران تنها با کمک مراقب های پزشکی دردشان تسکین داده می شد.

لازم به ذکر است که این مطالعات و پژوهش های بیست ساله توسط سازمان ثبت سرطان تیرول (Tyrol Cancer Registry) و تیم تحقیقاتی با سرپرستی فلوریان کوچر (Florian Kocher) از دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک (Innsbruck) با همکاری تعدادی از کلینیک های کوچک اتریش انجام شده است. شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن  در وبسایت ساینس دایرکت نمایه شده و قابل دسترسی است.

منبع: sciencedirect

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل