نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف نقش چشمگیر گرمایش زمین بر مرگ و میر انسانها

در سال 2003 گرمای بی سابقه ای در فرانسه و انگلیس حاکم شده بود که در نتیجه آن شمار زیادی جان خود را از دست دادند. افزایش قابل توجه دما دانشمندان را بر آن داشته که تحقیقات جامعی را در این عرصه انجام دهند.

اکنون مشخص شده که تغییرات جوی ناشی از اقدامات انسانی نقش بسزایی در مرگ و میر قلبی در کلانشهرهای پاریس و لندن داشته به طوریکه دانشمندان میزان این نقش در پاریس و لندن را به ترتیب 70 و 20 درصد عنوان کرده اند.

در آن سال (2003) موج گرما در پایتختهای فرانسه و انگلیس تا آن حد بود که نیروهای بیمارستانی مجبور می شدند از یخ برای کاستن از دمای بدن بیماران گرما زده استفاده کنند.

دانشمندان پس از تلفیق شبیه سازیهای صورت گرفته از موج گرمای سال 2003 و ارزیابی تأثیرات آن بر سلامت افراد به این نتایج دست یافته اند

بر اساس محاسباتی که در این بررسی صورت گرفته مشخص شده است از 735 مورد مرگ و میر قلبی افراد در آن تابستان تاریخی پاریس که در تاریخ ثبت شده این شهر بی سابقه بوده، 506 تن به واسطه گرمایش زمین جان خود را از دست دادند.

البته اثرات سوء تغییرات جوی که به افزایش دما در لندن منجر شده بود در مقایسه با پاریس شدت کمتری داشت تا جایی که از 314 مرگ قلبی تابستان آن سال، 64 مورد متأثر از تغییرات جوی مرتبط با اقدامات انسانی بوده است. دانشمندان پس از تلفیق شبیه سازیهای صورت گرفته از موج گرمای سال 2003 و ارزیابی تأثیرات آن بر سلامت افراد به این نتایج دست یافته اند.

جزئیات کامل این بررسی در ژورنال Environmental Research Letters منتشر شده است. در این مطالعه، سه ماه داغ تابستان سال 2003 زیر ذره بین دانشمندان قرار گرفته است.

منبع: theguardian 

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل