اسکن هوشمند امنیتی مسافران فرودگاه ها

شاید بتوان یکی از عذاب آورترین فرایندهای موجود در مسیر سفرهای هوایی را انتظار در صف های طولانی جهت بررسی شدن بارها با اسکنرهای مختلف دانست. این امر بارها با اعتراض مسافران همراه بوده است و به نظر می رسد که مسئولان سیستم های فرودگاهی آمریکا به تازگی توانسته اند تا برای رسیدگی به این اعتراض ها، راهکاری ویژه اتخاذ کنند.

بهترین بخش این پروژه را باید بخش سی تی اسکن ویژه آن دانست که موجب می شود تا دیگر نیازی نباشد که لپ تاپ یا مایعات همراه خود را به صورت مجزا درون یک دستگاه قرار بدهید.

این طرح ویژه شامل ایجاد یک فناوری بررسی خودکار است که می تواند موجب شود تا وقت مسافران در فرودگاه ها به میزان 30 درصد کمتر هدر برود. فاز نخست این پروژه قرار است تا در پاییز امسال به مرحله اجرا دربیاید که در این فاز، این طرح به صورت آزمایشی در تعداد محدودی از فرودگاه ها به اجرا درخواهد آمد تا مشکلات آن مشخص شده و پیش از عملیاتی شدن آن در سطح گسترده، رفع شوند.

از مزایای این سیستم می توان به مواردی مانند دارا بودن یک تسمه نقاله هوشمند اشاره کرد. این نقاله می تواند در صورت مشکوک بودن محتوای یک ساک یا چمدان، بدون به هم زدن صف، آن را از مسیر خارج سازد. البته نشانه گذاری هایی نیز توسط این سیستم انجام می شود که شامل قرار دادن تگ های آر اف آی دی بر روی چمدان ها است تا بتوان آنها را راحت تر ردیابی کرد.

بهترین بخش این پروژه را باید بخش سی تی اسکن ویژه آن دانست که موجب می شود تا دیگر نیازی نباشد که لپ تاپ یا مایعات همراه خود را به صورت مجزا درون یک دستگاه قرار بدهید. به این ترتیب نه تنها در زمان افراد صرف جویی خواهد شد، بلکه میزان تنش ناشی از عجله کردن برای برداشتن وسایل در سوی دیگر تسمه های بازرسی نیز کاهش یافته و نیاز به اعمال عذاب آوری مانند درآوردن کفش ها و کت نیز به واسطه این فناوری از بین خواهد رفت.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا