نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ثبت رکوردی جدید در پرواز بالون تحقیقاتی ناسا

سازمان ناسا در هنگام طراحی بالون تحقیقاتی خود به شدت نسبت به آن خوش بین بود ولی این بالون هنوز نتوانسته است آن گونه که از آن توقع می رفت، انتظارات را برآورده سازد. به این ترتیب متخصصان ناسا مجبور هستند تا گام های خود را با احتیاط بیشتری برداشته و اهداف مقطعی این بالون را در سطحی کوچک تر و کمتر تعریف کنند.

علیرغم ثبت این رکورد جدید، بالون ناسا هنوز حتی به نیمی از هدف تعیین شده نیز دست پیدا نکرده است و به همین دلیل نیز به نظر می رسد که مرحله پروازهای آزمایشی آن همچنان ادامه خواهد داشت.

به تازگی این بالون توانسته است تا رکوردی جدید در زمینه معلق ماندن میان زمین و هوا را به خود اختصاص بدهد که این امر مایه امیدواری متخصصان ناسا شده است. این بالون 18 میلیون و 800 هزار فوت مکعبی (532 هزار و 356 متر مکعب) توانسته است تا در آزمایشی که از تاریخ 16 ماه می آغاز شده است، برای مدت زمان 46 روز و 20 ساعت و 19 دقیقه به صورت مداوم به پرواز دربیاید که این امر به عنوان یک رکورد جدید در این زمینه محسوب می شود.

هدف اصلی این پروژه این است که بتوان در فاز نهایی اجرای آن به زمان پرواز یک صد روز دست پیدا کرد و در طول این پرواز نباید هیچ مشکل جدی و عمده ای برای مکانیزم کاری این بالون به وجود بیاید. همانطور که آمار و ارقام نشان می دهند، علیرغم ثبت این رکورد جدید، بالون ناسا هنوز حتی به نیمی از هدف تعیین شده نیز دست پیدا نکرده است و به همین دلیل نیز به نظر می رسد که مرحله پروازهای آزمایشی آن همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل