نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا نباید تلفن همراه خیس شده را در ظرف برنج قرار داد

به تازگی در شبکه های اجتماعی موجی نو از انتشار مجدد روشی برای احیای دوباره تلفن های همراهی که به صورت اتفاقی در آب افتاده و خیس شده اند شروع شده است. در این روش، افراد مدعی می شوند که به راهکاری برای رفع مشکلات این دستگاه ها پی برده اند و آن هم قرار دادن تلفن همراه های یاد شده در درون ظرف برنج خام است. البته این روش از 15 سال پیش در قالب پیامک در میان مردم کشور ما دست به دست می شد و هر بار یک داستان برای نحوه کشف شدن آن روایت می شد ولی ماهیت اصلی داستان همواره یکسان بوده است.

روش استفاده از برنج حتی ممکن است برای تلفن همراه مضر باشد زیرا این احتمال وجود دارد که خاکه برنج به داخل دستگاه نفوذ کرده و پس از ترکیب شدن با رطوبت داخل آن، در محیط داخلی دستگاه ماندگار شود.

بر اساس استدلال هایی که درباره این روش آورده شده است، خاصیت جذب رطوبت برنج خام می تواند آب های نفوذ کرده به درون قطعات تلفن همراه را جذب کند و تلفن همراه را نجات دهد. با این حال روش یاد شده نیز ممکن است مشکلات دیگری را برای تلفن همراه به بار بیاورد و یا در برخی از موارد به طور قطعی کارآمد نباشد؛ بنابراین عده ای از متخصصان روش جایگزین و بهتری را برای نجات تلفن همراه خیس شده ارائه داده اند.

بر اساس گفته های متخصصان استفاده از خاک بستر گربه می تواند در چنین مواقعی بسیار مفید باشد. کمپانی تلفن همراه Gazelle در این باره اعلام کرده است که خاک کریستالی گربه خاصیت جذب رطوبت بسیار بالایی داشته و در این زمینه بسیار بهتر از دانه های برنج عمل می کند. به این ترتیب بر اساس گفته های این متخصصان بعد از خیس شدن تلفن همراه خود بهتر است اول آن را تکان دهید تا آب های اضافی خارج شود سپس آب های اضافی را تا حد مکن خشک کرده و درون ظرفی پر شده از خاک کریستالی گربه قرار دهید.

شایان ذکر است که خاک گربه، یک مخلوط از مواد مختلف است که به علت قابلیت بالای جذب رطوبت در مراکز نگهداری از گربه ها برای جلوگیری از انتقال ادرار و مدفوع آنها به محیط های دیگر و یا بو گرفتن آن، مورد استفاده قرار می گیرد. در پایان نیز باید یادآور شد که روش استفاده از برنج حتی ممکن است برای تلفن همراه مضر باشد زیرا این احتمال وجود دارد که خاکه برنج به داخل دستگاه نفوذ کرده و پس از ترکیب شدن با رطوبت داخل آن، در محیط داخلی دستگاه ماندگار شود.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل