نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشورهای منطقه به وظیفه خود در قبال مقابله با ورود ریزگردها عمل کنند

معصومه ابتکار عصر سه شنبه در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: این موضوع راه حل کوتاه مدت و ضربتی ندارد و تنها با اقدامات و برنامه ریزی درازمدت ملی، بین المللی و منطقه ای این مشکل مرتفع می شود.
وی با بیان این که دولت اقدامات موثری انجام داده است، یادآور شد: دولت مصوبه ای را در خصوص ارائه و انجام راهکارهای موثر در ارتباط با نحوه پیشگیری برای کاهش آسیب رسانی به مردم و شناسایی کانون های ایجاد ریزگرد و انجام عملیات های آبخیزداری مصوب کرده است.
ابتکار ادامه داد: در عرصه بین المللی و نیز مذاکره 2 جانبه با عراق اقدام ها و گام هایی برداشته شده است و مقرر شده است که بغداد کانون های تاثیرگذار بر ایران را شناسایی و در زمان امنیت آنها را تثبیت کند.
رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: با کشور ترکیه نیز درباره سدهای احداث شده در این کشور مذاکره صورت گرفته تا این کشور از آبگیری بیابان ها و اراضی عراق جلوگیری نکند.
به گزارش ایرنا، وی گفت: وزارت امورخارجه گزارش های مرتبط با وضعیت ریزگردهای کشور را به سازمان ملل ارائه داده است تا با انجام تدابیر ملی، منطقه ای و بین المللی گامی موثر برای رفع این مشکل که 18 استان را درگیر کرده است، برداشته شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل