نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تصویب طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، سید اسداله هاشمی اظهار کرد: تدوین برنامه جامع و بلندمدت حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی از جمله اقدامات طرح حفاظت از تنوع زیستی این منطقه با همکاری‌ سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای ذیربط همچون وزارت کشور، استانداری ‌ها، فرمانداری ‌ها و سازمان‌ های دولتی و غیردولتی در سطوح ملی، استانی و محلی است. 
وی افزود: این طرح قرار است با جلب مشارکت نهادهای تابعه استانی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، سازمان امور عشایری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی شود. 
هاشمی با بیان اینکه برنامه جامع و بلند‌مدت حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی الگویی از اقدامات فرابخشی است که نتایج موفق آن را می توان به تمام استان های زاگرس تعمیم داد، گفت: همزمان با شروع برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، این طرح نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی هدف از طراحی سیستم مدیریت در این برنامه را تبیین نقش مناسب دست اندرکاران توسعه کوهستان زاگرس مرکزی و دستیابی به ساختاری تسهیل گر، چابک، کوچک و غیر متمرکز برای سازمان های دولتی در تعامل با سایر ذینفعان مانند بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد، مدیریت های محلی و بهره برداران به منظور تحقق اهداف فرابخشی توسعه پایدار و متوازن کوهستان برای حفظ و ارتقای تنوع زیستی عنوان کرد.
کوهستان زاگرس مرکزی با مساحت سه میلیون و یکصد هزار هکتار، استان های کهگیلویه ‌و‌ بویراحمد، چهارمحال ‌و ‌بختیاری، فارس و اصفهان را دربرگرفته است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل