نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

غزال ایرانی (3) مسیر دریای خزر تا خلیج فارس را می پیماید

 دکتر کارن ابری نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حرکت در سطح شهرها، توقف در میادین و مراکز مهم شهرها، دعوت از فعالان صنعت هر استان، ارائه توضیحات اجمالی درخصوص خودروهای ساخته شده و در دست ساخت، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری مسابقات متنوع علمی همراه با ارائه محصولات فرهنگی مرتبط با پروژه خودروی خورشیدی، از برنامه های درنظرگرفته شده در این تور است.

وی اظهار کرد: همچنین در هر یک از شهرهای مراکز استان برنامه های متنوعی توسط تیم خودروی خورشیدی برای مردم آن منطقه با حضور چهره های سرشناس از هنرمندان، ورزشکاران و دوستداران محیط زیست ارائه خواهد شد.
ابری نیا توضیح داد: با توجه به زمان بندی صورت گرفته، کاروان تیم خودروی خورشیدی دانشگاه تهران 26 تیرماه جاری در ساعت هشت صبح از میدان بندر شهر انزلی حرکت خود را آغاز و با عبور از شهرهای رشت و قزوین، در روز 27 تیرماه شهر تهران را ترک می کند.
استاد دانشگاه مکانیک دانشگاه تهران افزود: این کاروان پس از عبور از شهر قم در روز 27 تیرماه وارد کاشان خواهد شد، 28 تیرماه به ابتدای شهر اصفهان-بوستان مادر خواهد رسید و سپس روز 29 تیرماه اصفهان را ترک می کند و پس از عبور از شهر نائین وارد یزد خواهد شد.
به گفته ابری نیا، این خودرو 30 تیرماه یزد را ترک می کند و پس از عبور از شهرهای ابرکوه و سعادت شهر، وارد شیراز می شود. کاروان غزال ایرانی در روز 31 خردادماه به سمت تخت جمشید حرکت خواهد کرد و روز یکم مردادماه پس از عبور از شهرهای فسا، داراب و گنج وارد بندرعباس و سپس در روز هشتم (2 مرداد ماه) وارد جزیره کیش خواهد شد.
مرکز طراحی و ساخت خودروی خورشیدی غزال ایرانی سال 1383 در دانشکده فنی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد و در طول این دوره خودروهای غزال ایرانی (1)، (2) و خودرو برقی آروین توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه عرضه شد.
سال 1393 ، ساخت خودرو خورشیدی غزال (3) با طراحی جدید که دارای چهار چرخ، دو موتور الکتریکی و دو سرنشین است، آغاز و با حمایت مالی عمدتاً از سوی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد و بانک پاسارگاد و نیز شرکت ماهتاب و کانون گردشگری و اتومبیل رانی کشور به سرانجام رسید.
این خودرو در مسابقات استرالیا 2015 مقام سوم سرعت و مقام هفتم را در طی مسافت به دست آورد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل