نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هک شدن هزاران دوربین مداربسته توسط هکرها

گروه هکرهای موسوم به جوخه مارمولک (Lizard Squad) تنها به هک کامپیوترهای شخصی خانگی و جمع و آوری اطلاعات از آنها اکتفا نمی کند. محققان امنیت حاضر در کمپانی نرم افزاری آربور نتورکز (Arbor Networks) به تازگی کشف کرده اند که این گروه از هکرها برای ساخت یک بات نت بسیار قوی چندین هزار دوربین مدار بسته و وب کم را هک کرده اند.

یکی از اصلی ترین دلایل نفوذ هکرها به دوربین های یاد شده این است که آنها هدف های بسیار آسانی هستند. دوربین های مدار بسته نسخه های کوچک تر سیستم عامل هایی مانند لینوکس را با امنیتی کمتر (به دلیل محدودیت سخت افزار) به اجرا در می آورند.

لازم به ذکر است که بات نت یاد شده به راحتی برای حمله به بانک ها، سایت های بازی، دولت ها و ارائه دهندگان اینترنت استفاده می شود. البته هر کدام از دستگاه های مورد حمله قرار گرفته ممکن است به تنهایی به اندازه یک کامپیوتر شخصی قدرتمند نباشد اما هک هزاران مورد از این دستگاه ها می تواند موجب شود تا بتوان به راحتی سایت های مستعد را با سرعت 400 مگابیت بر ثانیه مورد حمله قرار داد.

یکی از اصلی ترین دلایل نفوذ هکرها به دوربین های یاد شده این است که آنها هدف های بسیار آسانی هستند. دوربین های مدار بسته نسخه های کوچک تر سیستم عامل هایی مانند لینوکس را با امنیتی کمتر (به دلیل محدودیت سخت افزار) به اجرا در می آورند. علاوه بر این خریداران این دوربین ها در بیشتر موارد تمایلی به نصب وصله های امنیتی جدید بر روی سیستم خود ندارند و به همین دلیل هکرها می توانند به راحتی دوربین های آسیب پذیر را پیدا کرده و بدافزار های خود را بر روی آنها نصب کنند.

لازم به ذکر است که این کشف جدید امنیت بسیار پایین فناوری های موسوم به اینترنت اشیا را نیز مشخص می سازد. به این ترتیب که زمانی که در این فناوری دستگاه های الکترونیکی مختلف در منزل با یکدیگر متصل می شوند، به روز رسانی همه آنها و حفظ امنیتشان بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل تا زمانی که امنیت گجت ها در همین اندازه باقی بماند، چنین حملاتی دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل