نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از پهپاد برای تعقیب سارقان

کشور انگلستان در طول چند سال گذشته با افزایش میزان جرائم شهری روبرو بوده است و بر اساس گزارش ها، پلیس شهری این کشور هم اکنون با افزایش تعداد دزدهای موتور سوار مواجه شده است به طوری که در طی 12 ماه گذشته 3 هزار مورد دزدی دستگاه تلفن همراه گزارش شده است که بسیاری از آنها توسط دزدان موتور سوار انجام شده است. بر اساس اظهارات این نیروی پلیس، استفاده از پهپادهای بدون سرنشین می تواند جایگزین امن تری برای تعقیب باندهای خلافکار لندن باشد.

پهپاد ها هم اکنون توانسته اند کاربری و مفید بودن خود را در سازمان های پلیسی به اثبات برسانند و برای مثال در کنترل تظاهرات مردمی پلیس را یاری کنند. علاوه بر این، استفاده از آنها در فرایند تعقیب و گریز می تواند با کاهش نیاز به پشتیبانی هوایی هلیکوپترها موجب شود که پلیس در هزینه ها به طور چشمگیری صرفه جویی کند.

نیروهای پلیس پس از واقعه ای که در سال 2014 میلادی و در حین یک تعقیب و گریز برای یک جوان 18 ساله بی گناه اتفاق افتاده و منجر به مرگ او شده بود تصمیم گرفت تا تاکتیک های خود در این زمینه را مورد تجدید نظر قرار دهد. نیروی پلیس یاد شده برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی مشابه تصمیم گرفته است تا تاکتیک های تعقیبی جدیدی نظیر استفاده از پهپادهای بدون سرنشین را بررسی کرده و در صورت تائید در راس کار خود قرار دهد.

پهپاد ها هم اکنون توانسته اند کاربری و مفید بودن خود را در سازمان های پلیسی به اثبات برسانند و برای مثال در کنترل تظاهرات مردمی پلیس را یاری کنند. علاوه بر این، استفاده از آنها در فرایند تعقیب و گریز می تواند با کاهش نیاز به پشتیبانی هوایی هلیکوپترها موجب شود که پلیس در هزینه ها به طور چشمگیری صرفه جویی کند. پهپاد های بدون سرنشین می توانند به راحتی حرکات افراد مشکوک را به ثبت رسانده و مورد بررسی قرار دهند و آنها را به نیروهای زمینی انتقال بدهند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل