آشنایی جوانان با زیست بوم دانش بنیان منویات رهبری را محقق خواهد کرد

سورنا ستاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: اکنون در بسیاری از دانشگاه های مطرح و نخبه پرور کشور، فرهنگ دانش بنیان در حال شکل گیری است و این اتفاق در حال وقوع است اما هنوز حجم خیلی زیادی از دانشجویان درگیر این پروسه و این زیست بوم نشده اند.
وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو سال اخیر همواره سعی براین داشته که جامعه و به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان را با زیست بوم و فرهنگ دانش بنیان آشنا کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار کرد: فرهنگ نخبه پروری را باید در کشور توسعه دهیم تا از این طریق شاهد پیشرفت های بزرگی در بخش های مختلف باشیم، آینده کشور در نفت و گاز آن نیست بلکه در نیروهای انسانی و مغزهای متفکر است و ما این هدف مهم را پیگیری می کنیم.
وی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که بخشی از آن توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه ها راه اندازی شده است، حضور اساتید دانشگاه در شرکت‌های دانش بنیان، اقتدار شرکت‌ها را به همراه دارد زیرا حضور اساتید دانشگاه در شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند ایده را به ثروت تبدیل کنند.
وی یادآورشد: در حال حاضر کشور دستاوردهای بسیاری در حوزه های نوین از جمله نانو، بایو، سلول های بنیادی و علوم شناختی که اکثر آن ها در ردیف رشته های میان رشته ای هستند، کسب کرده است، انعکاس این دستاوردها و آشنا شدن جامعه به ویژه جوانان با آنها، نبود وابستگی، نگاه به نیروی جوان و توان داخلی و تکیه به نیروی انسانی بومی را به همراه خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران با ترسیم اهداف بیست ساله نظام اسلامی برای دستیابی به جایگاه یک ایران «مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند، برخوردار از عدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار»، دانشگاه ها را پایه و اساس این اهداف والا برشمردند.
ایشان همچنین «افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی» و «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی- اسلامی در جوانان» را از جمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح در دنیا دانستند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا