گشت و گذار کاوشگر افق های نو در کمربند کویپر

کاوشگر فضای افق های نو (New Horizons) سازمان ناسا پس از عکس برداری بسیار دقیق از سطح پلوتو و ارسال آن به زمین هم اکنون ماموریت جدیدی را در پیش رو دارد. این سازمان به تازگی اعلام کرده است که کاوشگر یاد شده به تازگی کمک های مالی زیادی را برای کاوش های مناطق دور تر منظومه شمسی دریافت کرده است.

قرار است که این کاوش گر با ورود به کمربند کوییپر به شیء کوچک و یخ مانندی به نام 2014 MU69 برسد که برای اولین بار در تاریخ ژوئن سال 2014 میلادی توسط تلسکوپ هابل کشف شد.

قرار است که این کاوش گر با ورود به کمربند کوییپر به شیء کوچک و یخ مانندی به نام 2014 MU69 برسد که برای اولین بار در تاریخ ژوئن سال 2014 میلادی توسط تلسکوپ هابل کشف شد. با این حال انجام این سفر نیازمند انجام اقداماتی ویژه است و بر اساس تصمیم ناسا این کاوشگر در یکم ژانویه سال 2019 میلادی به مقصد خود خواهد رسید.

بر اساس تخمین های دانشمندان، قطر 2014 MU69 تنها 20 تا 30 مایل (32 تا 48 کیلومتر) است که همین امر نیز آن را به نسبت پلوتو بسیار کوچک تر می سازد؛ اما محققان بر این باورند که اجرام واقع در کمربند کوییپر مانند 2014 MU69 بسیار شبیه به اجزای سازنده پلوتو در میلیاردها سال قبل هستند و انرژی خورشیدی بسیار محدودی که به این کمربند وارد می شود آن را به نمونه بسیار مناسبی برای مطالعه بدل می کند.

با این حال باید در نظر داشت که ماموریت این کاوشگر ممکن است تا سال 2021 به طول بینجامد و افق های نو در این سفر اطلاعاتی درباره 12 جرم آسمانی دیگر را نیز جمع آوری خواهد کرد. البته تصاویر و اطلاعاتی که افق های نو در این سفر خود به دست می آورد ممکن است به اندازه تصویر برداری از پلوتو جالب به نظر نرسد اما باید همواره به خاطر داشت که این اطلاعات از مناطق جدید واقع در دورترین نقاط منظومه شمسی و میلیارد ها کیلومتر دورتر از پلوتو به دست خواهد آمد.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا